• Cia33

IVF våren 2018

Hej, hoppar in i tråden. Jag och min man har gjort tre misslyckade icsi tidigare, varav ett var ett tidigt missfall och sedan tagit paus i strax över ett år. Nu tänker vi göra mya försök privat under våren. Så första steget blir att leta upp en klinik vi trivs med. Vi hade en mardrömsutredning i Eksjö innan vi fick remiss till Linköping, så vi är nog ganska petiga när det gäller läkare numera. Hoppas på att vi lyckas denna gången.

• Cia33

Jag mådde bra under mina tidigare behandlingar, lite spänd i magen innan äggplock bara. Hade gonal f två första gångerna och menopur sista. La inte om dieten något, men drog ner på koffeinet och slutade helt med alkohol.

• Cia33
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-01-12 09:46:15 följande:

God morgon!

Ni som plockat ägg, hur mådde er kropp efteråt?

Jag fick som sagt väldigt mycket ägg så jag ligger nog på gränsen att bli//vara överstimmulerad. Men idag är det dag 4 efter äggplock och min buk är så hemskt spänd, jag går stadigt upp i vikt under dessa dagar osv. Min mage är ca 10 cm större än innan äggplocket.... Har kontakt med kliniken men nu börjar jag bli stressad över att jag inte märker någon förbättring.... 

På mina två första försök mådde jag väldigt bra. Ont första dygnet efter men inte mycket mer. Tredje försöket hade jag rejält ont och var jättesvullen. Läkaren konstaterade vid insättningen att jag hade ganska mycket vätska liggande där de tömt äggblåsorna, men att det skulle gå mer av sig självt. Det blev bättre nån dag senare. Men jag misstänker att jag var nära överstimulering den gången. Min gyn läkare bedömde att jag borde fått äggplocket på en fredag men Linköping ville vänta till måndagen.
  • Cia33
    zuces skrev 2018-01-12 17:06:02 följande:

Varit inaktiv i tråden de senaste veckorna för man haft så mycket firande och så! Men nu idag ska jag få spruta första gonal-f sprutan så nu är ivf karusellen igång på riktigt! Första försöket för mig! Vilken tid har ni valt att ta era sprutor? Vilken tid är bäst? 7,8 eller 9?

Jag tog mina vid 9. Det fungerade bäst med min dygnsrytm.
Svar på tråden IVF våren 2018