Inlägg från: whenangelsfall |Visa alla inlägg
  • whenangelsfall

Ägglossning Letrozol dag 3-7?

Jag har ingen erfarenhet av kombinationen (eller progesteronkräm för huvudtaget) men min gynekolog bad mig i alla fall om att ta letrozol dag 3 - 7 och sedan har jag fått ovitrelle dag 15 (första behandlingen) och dag 12 (andra behandlingen) för att sätta igång ägglossningen.  
    Känner du av din ägglossning? Eller hur vet du att du inte har haft någon? Glad

• whenangelsfall

Idag är jag på dag 15! Ovitrelle är en spruta som stimulerar igång ägglossningen kan man säga :) jag hade ingen ägglossning innan min behandling och har svarat bra på letrozol + ovitrelle. Men eftersom du verkar få ägglossning själv så är det ju inget som du behöver ha :) håller tummar och tår att det tar sig för dig!

• whenangelsfall
    fellanbellan skrev 2017-12-05 14:04:32 följande:

Okej! Har aldrig hört talas om Otriville:) Hur går det för dig? Jag är på dag 22 i min cykel:) har ömma bröst och molande värk längst ner i magen. Känns som att mina ägglossningssymtom aldrig försvann efter mitt positiva ägglossningstest som var på dag 15 i cykeln:/ Hoppas att det släpptes ett ägg denna gång och att det blev befruktat. Var med om en missed abortion i Maj som slutade i skrapning. Så jag är rädd att skrapningen ska ha förstört något:/

Jag är på dag 19! Brösten ömmar, lätt yrsel och illamående några gånger varje dag. Magen är svullen och ser ut som en gravidkula... Dessvärre kan ovitrellesprutan ge symptom som att man var gravid så vågar inte lita på min egen kropp. Jag har BIM nästa tisdag så det är bara att vänta och se!

Jag håller tummarna för dig!
Svar på tråden Ägglossning Letrozol dag 3-7?