Inlägg från: Zemlan99 |Visa alla inlägg
  • Zemlan99

Vi med låååång menscykel

Hej!

Jag har oxå superlång menscykel vilket ju är trist när man planerar barn (annars ganska skönt). Jag har fått utskrivet Primolut av min barnmorska som skyndar på processen lite. Har funkat toppen för mig! Lycka till :)

• Zemlan99

Hej!

Vi har försökt sen i somras men efter en cykel på 45 dagar och sedan en på 52 kände jag att det var skönt att kolla upp så allt såg bra ut. Jag bokade en vanlig tid hos en barnmorska som gjorde en rutinkontroll (konstaterade PCO som ofta orsakar lite längre cykler) och som skrev ut Primolut som ett första hjälpmedel. På andra kuren blev jag gravid men det blev tyvärr ett tidigt missfall. Är nu på tredje kuren med bim idag (dock negativt cd test igår).

• Zemlan99

@jeja52

Vet du när ägglossningen sker under Primolut-kuren? Med tanke på 10 dagars kur och ca 3-4 dagar till mens borde det väl ske vid de första pillrena, typ dag 1-2? Eller ser Lutelfasen annorlunda ut för oss med denna medicin? Jag klurar nämligen på när chansen är störst att det blir något eftersom jag inte alltid får utslag på ÄL-test!

• Zemlan99

Okej, jag fick det av min barnmorska i syfte att provocera ägglossning eftersom att jag har väldigt långa och oregelbundna cykler som gör det svårt att pricka ÄL. Det har funkat då det blev en befruktning på min andra kur men det slutade tyvärr i tidigt missfall.

• Zemlan99
    Lillafisfia skrev 2018-01-03 22:06:20 följande:

Såklart har väl alla här inne provat allt möjligt m en denna cykel körde jag bidrottninggele och munkpeppar, gick från 41 till 31 dagar och blev gravid. Kan ju vara slump men man vet inte!

Hur används bidrottninggelen och munkpepparn och vart köper man det? :)
Svar på tråden Vi med låååång menscykel