Inlägg från: valentin85 |Visa alla inlägg
  • valentin85

Sverige är tråkigt ?

Hej!

Jag kommer från Ungern med och har bott i Sverige - mest i Sthlm och ett år i Malmö. De första 9-10 åren hade jag väldigt svårt för folk som kritiserade Sverige för att folk är instängda och stela. Nej nej det är inte bättre i andra länder.
    Jag blev ihop med en australiensare och den mentaliteten var typ från en annan planet. Vi var skapade för varandra. Det var inte så att vi träffades för nån timme och sen "får vi känna efter jaha jaja." "Vi ska ta det lugnt och fika lite." Jag har dejtat många svenskar och de håller på att somna i sängen, de kommer inte med några idéer - förutom att plantera blommor på kolonilotten. Vuxna barn som är blyga och rädda för allt och alla i världens mest toleranta land!
    Jag har gett upp. Har sparat in en massa pengar och om några veckor ska jag ge mig ut på en lågbudgetresa runt världen. Jag har aldrig i livet varit stoltare över att vara ungrare än efter 12 år i Sverige. (Och jag avskyr nationalism och populism.)

Den mellanmänskliga kylan och den kompletta bristen på intresset för en annan människa får mig att tappa hakan. Jag har försökt så många gånger att vara positiv.
    "Jag vill ha egentid, jag vill vara ensam, jag har ångest etc..."
    Svenskar är inte lyckligare än ungrare för de lever i en dystopi där alla ska vara likadana, man får aldrig höja rösten - förutom när man pratar om klimathotet - man får aldrig ge utlopp för sina känslor när man är nykter.
    Det finns såååå extremt många missbrukare i Sverige. I det landet som ska vara ett av världens lyckligaste.
    Bara kvinnor tjänar lika många kronor som sina manliga motsvarigheter. Och ingen har någonsin kunnat bevisa att det gör världen till en bättre plats...

Svar på tråden Sverige är tråkigt ?