Inlägg från: Alice Winkst |Visa alla inlägg
  • Alice Winkst

Sverige är tråkigt ?

Tjena !

Jag har läst klart i Australien Bachelor of Economics and sen flyttade jag tillbacka till Sverige. Jag känner mig deprimerad här , allt är tråkigt , man har typ ingenting att göra , svårt att känna nya människor jamfört med andra länder.

I Australien blir man kompis på en gång , och förhållandet mellan kompisar är bättre än här .( de umgås typ varje dag , lätt att börja snacka med en tjej random på gatan , det är ingenting fel). Om jag börjar snacka med en tjej random då tänker hon på sexual harassment .

Jag har åkt oxå till andra länder (USA, Canada , Rumänien , Spanien , Poland, Italien....) och det verkar att andra människor lever livet medan vi är försiktiga och blyga och livet går förbi oss..

Till exempel jag bor i Västerås , och man ser ingen människa på gator , det är tomt , dött. Man ser knappt en människa på stan.

Nu föstår jag varför alla invandrare som kommer till Sverige säger att det är tråkigt land ????????????.

Vad tycker ni? Har jag rätt , fell?

• Svar på tråden Sverige är tråkigt ?
  • Alice Winkst
    Lena skrev 2017-11-20 06:53:05 följande:

Det är skillnad att vara student och turist i länder. De invandrare som jag känner trivs här. Det är inga problem att prata med kvinnor på stan om man gör det på ett trevligt sätt och lyssnar av vad hon vill.

Även om jag vill ha hennes facebook/ telefonnummer ?
Svar på tråden Sverige är tråkigt ?