Inlägg från: Anonym (Doris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Doris)

Det här med män och presenter... Är det bara mina partners som köpt så fantasilösa presenter åt mig?

Mina pojkvänner genom åren har hittills köpt följande presenter åt mig när jag fyllt år:

- en bok om styrketräning och muskler

- gummiband (träningsredskap)

- en kökskniv från Clas Ohlsson i en fräck färg

- en värmefilt

Inget av detta har varit sånt som jag önskat mig och det är inte samma person som gett dem. I övrigt har jag inte fått något annat i födelsedagspresent av pojkvänner hittills. Har ni också fått den typen av presenter av pojkvänner eller är det bara mina killar som varit utan fantasi när de ska ge bort något?

• Svar på tråden Det här med män och presenter... Är det bara mina partners som köpt så fantasilösa presenter åt mig?
  • Anonym (Doris)
    Anonym (uu) skrev 2017-11-18 11:12:09 följande:

Nej, jag har inte alls den erfarenheten. Jag har fått personliga presenter som varit jättefina, både av min sambo och det tidigare långa förhållandet jag var i. För mig är det viktigt - inte att det är dyra presenter, men jag ser det som att han känner mig och bryr sig om mig som person.

Jag håller med dig. Jag bryr mig inte alls om kostnaden, men en partner som känner mig hade rimligtvis köpt en väldoftande body butter, ett nagellack i fin färg eller en lite finare matolja exempelvis. Det behöver som sagt inte vara dyrt, men detta är sånt som jag hade haft användning för och som hade känts lite mer personligt. Kan ju tillägga att en av mina partners var roligt välbetald på sitt arbete och tjänade uppåt en 100 000 kr per månad, så fattig var han inte. Det har mer handlat om bristande fantasi och engagemang.
  • Anonym (Doris)
    Anonym (High) skrev 2017-11-18 02:25:04 följande:

Åååh vad mysigt med värmefilt! Det fick jag av mamma för hon vet hur frysen och filtig jag är. Hade jag fått det av en partner hade det varit jättefint med, för han känner mig (miss-coldness)

Träning hade väl varit kul om jag är intresserad av sånt eller håller på med träning. Annars känns det som "Get fit for me !" Så då är presenten senaste hans.

Kökskniv i cool färg, nja, det låter som nåt en släkting skulle kunna ge.

Du får göra som mig, köp presenter till dig själv. Självuppskattning! :)

Eller hinta åt nuvarande, att du längtar tills du får bära nåt smycke han valt ut till dig.

Haha, jag köper presenter till mig själv hela tiden. :D

Har dessutom sagt det där om ett smycke rakt ut till min nuvarande, men nä. Inget sånt.

Att slå in presenter har ingen varit bra på heller. Oftast kommer de i plastpåsar. :p
  • Anonym (Doris)
    Anonym (M) skrev 2017-11-19 08:15:07 följande:

Gnäller man över presenter och julklappar man får så får man skylla sig själv. Man säger lite olika saker man önskar sig och sedan kan givaren känna in nivå och ex märke på önskningarna.

Att bara sitta med armarna i kors och sedan gnälla över presenten är barnsligt och otrevligt.

Och vad får dig att tro att jag inte har gjort det då? Tro mig när jag säger att det finns män som skiter i sånt.
  • Anonym (Doris)
    John22 skrev 2017-11-20 10:18:18 följande:

Jag försöker alltid lägga ned lite tanke på vad jag köper och se till att det är något hon gillar och har användning för.

Jag köper dock inte vad folk "önskar" sig, eftersom jag tycker det gör hela grejen meningslös. Hon ska alltså säga åt mig vad jag ska köpa, varpå jag ska köpa det - var ligger charmen i det? Var ligger syftet?

Grejen med presenter för mig är just att man lägger ned lite tanke på det; att man observerar personens liv och försöker kommer på något bra som kan underlätta eller förgylla det.

Håller med dig helt! Jag har samma filosofi kring detta.
Svar på tråden Det här med män och presenter... Är det bara mina partners som köpt så fantasilösa presenter åt mig?