Inlägg från: Anonym (High) |Visa alla inlägg
  • Anonym (High)

Det här med män och presenter... Är det bara mina partners som köpt så fantasilösa presenter åt mig?

Åååh vad mysigt med värmefilt! Det fick jag av mamma för hon vet hur frysen och filtig jag är. Hade jag fått det av en partner hade det varit jättefint med, för han känner mig (miss-coldness)

Träning hade väl varit kul om jag är intresserad av sånt eller håller på med träning. Annars känns det som "Get fit for me !" Så då är presenten senaste hans.

Kökskniv i cool färg, nja, det låter som nåt en släkting skulle kunna ge.

Du får göra som mig, köp presenter till dig själv. Självuppskattning! :)

Eller hinta åt nuvarande, att du längtar tills du får bära nåt smycke han valt ut till dig.

• Anonym (High)
    Anonym (Doris) skrev 2017-11-18 11:22:47 följande:

Haha, jag köper presenter till mig själv hela tiden. :D

Har dessutom sagt det där om ett smycke rakt ut till min nuvarande, men nä. Inget sånt.

Att slå in presenter har ingen varit bra på heller. Oftast kommer de i plastpåsar. :p

Då blir du 100% nöjd ;)

Hmm, han kanske inte listat ut vad du skulle gilla för smycke?

Plastpåsar är ju ändå fortfarande överraskande ;)

Grejen är den, om du säger för mycket vad du vill ha och han kommer hem med ett smycke en dag, så är det endast för att du beställt ett. Det är inte hans egna initiativ så jag undrar kommer du verkligen bli nöjd? Är det inte värt att uppskatta allt annat han ger dig i tjänster i attraktion i romans i en stöttande partner och så en vacker dag PANG så kommer han med något fint när du verkligen inte förväntade dig det?
  • Anonym (High)

Den här tråden får mig att sakna min man extra mycket. Det bästa med honom är att jag tjatar inte om uppskattning, han listar ut det själv han har det intresset att överraska mig och det märks att han känner mig och vad jag skulle tycka om, vi är inte ens lite rika så där dog den myten ut att mer pengar betyder mer romantik. Det behövs inte många kronor för att göra någon glad (om de nu inte är dyra i drift) så länge du vet vad de skulle gilla. Jag brukar säga att mina väninnor är mina dejter för jag ger de mer romantik och överraskningar än någon de dejtat, vissa har skillen för det bara ;)

• Anonym (High)
    snark skrev 2017-11-20 00:51:28 följande:

Ni män som svarat i tråden låter helt pantade. "Jag köper inte presenter för att jag inte är intresserad av det", eeehhhh... what? Vem bryr sig om DU är intresserad av det? Din partner kanske skulle uppskatta en gåva någon gång då och då som ett tecken på uppskattning, kärlek, romantik...? Ni låter iskalla. Oerhört ocharmigt.

Hahaha dessa latgrisar, men de menar att de har inget intresse att visa sån uppskattning till sina kvinnor, tänk om de visste vilken skillnad det gjorde att bara anstränga sig lite någon gång, kan rädda allt från kyligt sexliv till inget gräl på månader, så de hade ju bara vunnit på det i slutändan om de tänkte till lite. ;)
  • Anonym (High)
    Anonym (Exet) skrev 2017-11-19 22:27:02 följande:

Min ex-man hade många dåliga sidor, men han var en jäkel på presenter. Han gav gåvor med eftertanke och älskade verkligen att glädja andra med gåvor.

Min nuvarande är en sån som kan köpa tofflor tre år på raken när man redan hade fina tofflor innan första årets par. Han är rätt ointresserad av att få gåvor också, men uppskattar ändå när han får saker.

Det är tur att det finns andra sidor...

Tofflor igen, well, du kommer ha ett gäng extrapar om något går sönder eller tappas bort så dina fötter kommer han alltid hålla varma i alla fall! :) Lite som när ens mamma eller mormor stickar sockar, det är bara å tacka och ta emot fast du har 20 par redan. Inga i just DEN färgen denna gång dock :D
Svar på tråden Det här med män och presenter... Är det bara mina partners som köpt så fantasilösa presenter åt mig?