Anonymas17 skrev 2017-11-18 10:14:07 följande:
Han har inte varit så här iallafall... arg på allt och alla. Han har aldrig spelat något innan förrens två månader tillbaka.
Vad kan jag göra? Låta han spela tills han når botten? Vara arg? Jag har varit arg hjälper inte då känns det som att han spelar ännu mer! Försökt prata lugnt men då skyller han ifrån sig som sagt och säger att jag inte behöver bry mig om han... han har kunnat spela när jag är hemma han bryr sig inte om att jag är hemma så jag är nog inte i vägen på det sättet. Det är hans jäkla kort och egentligen kan han ju göra va fan han vill med sitt kort. Jag skulle kunna spärra kortet men då tar han väl lån eller något annat.
Jag vill ju inte att han ska må dåligt men samtidigt vill jag inte tjata och vara hans mamma liksom, det är en vuxen människa.
Jag kan inte fatta att en vuxen människa inte kan sluta bara spela jag förstår det inte. Det går inte in i min hjärna att man inte bara kan sluta gå in på sidorna.
Han är missbrukare. Det är en sjukdom. Just nu bryr han sig bara om att spela.
Jag tror det bästa är att du flyttar, eller han. Du inser inte att han är sjuk, du tror att det bara är att sluta. Han behöver hjälp, och det kan du inte ge honom. Inte förrän han själv vill.
Så flytta innan han drar ner dig också i skiten. Att vara medberoende är ingen dans på rosor.