Inlägg från: Anonym (Fd spelberoende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fd spelberoende)

Spelmissbrukare???

Lämna din sambo nu, han kommer aldrig att sluta & spela för din skull.
    Du borde gå på möten för medberoende, för du är inte ensam.

Jag spelade på Jack Vegas, djävulsmaskinerna. Förlorade allt, barn, arbete, lägenhet och särbo. Samtidigt så drack jag mycket alkohol så jag är nykter alkoholist också. 

Jag bad själv om hjälp när jag hade nått botten. Idag har jag varit spel- & alkoholfri i 16 år! Solig

Anonymas17 skrev 2017-11-18 07:59:22 följande:
    Är det vanligt att man är arg på allt och alla? Och att man säger elaka saker som en försvarsmekanism? :(((
    Ja, det är mycket vanligt. Jag hatade allt och alla som la sig i mitt spelande/drickande. Jag är vuxen och gör som jag vill! Demon

Jobbar fortfarande med ilskan, den har blivit bättre, tack och lov. När man (jag) blir fri från missbruken har man (jag) fortfarande kvar det beteendet, tyvärr, vilket är jättesvårt att bli av med. 
    Anonym (Anhörig.) skrev 2017-11-18 23:03:26 följande:
    Gick de i perioder ditt drickande och spelande? Alltså i de perioder du drack spelande du då också? Kunde du hålla uppe i mellan åt och sen fortsätta igen? Är anhörig till en jack vegas spelande alkoholist därav nyfikna frågor. Hen har dock fortfarande jobb, bostad och familj kvar åtminstone ett tag till ... Skönt att du bad om hjälp och nu varit fri så länge!
    Jag spelade & drack i stort sett varje dag under ca 10 år. Jag började att dricka när jag var 14 år och slutade när jag var 33 år. 

Tack för uppmuntran! Solig

(Du skulle gärna få inboxa mig, men vet inte hur det funkar när man är anonym?) Vill så gärna hjälpa dig! 
Svar på tråden Spelmissbrukare???