klyban skrev 2017-11-19 13:48:53 följande:
LoL, jag missat att du har en benzo med.
Jag skulle valt opioiden att trappa ut först, bör inte ta speciellt många dagar med en såpass kort konsumtion.
Benzon hjälper dig då med sömn.
Sen när abstinensen gått över där, bör som sagt vad inte handla om över 5 dagar, troligtvis mer 2 dagar max.
Benzon kan du nog helt sluta med efter detta, då jag tror inte uttappning krävs ens.
Men benzo är en medicin du ska vara extremt vaksam på, då den har en jävla förmåga att sätta en i skiten.
Och stoppa snart är och föredra, för benzo säger man ger 1 månads abstinens för var år man använder dom.
Och om du är osäker på om du detta med abstinens, så titta på youtube och kolla upp benzo withdrawal.
Du kommer bli rädd.
Men använder man dom kanske 1 gång i veckan eller mer sällan, så har man inget och oroa sig för.
Det är först vid varaktig konsumtion dessa problem startar upp efter ett tag.
Annars titta på Hether Ashton som är/var professor på benzo och har scheman som man kan använda, oxacand är med där.
Då om du får abstinens av dessa, men jag tror inte detta, så återstår och se.
Du får diarré eller en lätt sådan, för dessa tabletter gör magen hård, kan inte processen bakom detta med det är en biverkning av opiater och opioider.
Det är inte så allvarligt som det låter, men krävs ett par toa besök om det uppstår.
Jag är så tacksam för din hjälp. Skäms för att berätta detta för någon. Märkligt att man man inte mörkt ett skvatt att jag varit hög som ett hus hela dagarna.
Jag blev tvungen att ta en oxy nu för de blev för jobbigt. Helt skakig. Nu är det iaf överkomligt och jag kan tänka klart. Men tänker att jag ska försöka att inte ta nå benzo alls om de räcker såhär? Och istället kanske ta sömntablett när jag lägger mig? Eller är zolpidem/stilnoct benzo? Vad tror du om det?
Lerigigan gör mig väldigt trött efter ett par timmar så tänker jag kan ha de sista dagarna för sömn...