• klyban

Tablett missbruk hjälp

Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-17 16:11:34 följande:
    Ingen ?? ????

Jag tänkte, men orkade inte ta det idag.

Men nedtrappning och en substans i taget är det som brukar funka bäst.
    Men blir jobbigt oavsett.
    Opioiderna räknar jag som en substans.

Atarax vet jag inte om den bör trappas ut, fått den många ggr men kan inte ta den då den sänker mig helt och i dagar.
    Din sömntablett, ja, så måste du lära dig somna igen, men detta går inte utan att sluta med den.

Och du har en smärtproblematik som kommer finans kvar oavsett om du tar tabletterna eller inte?
    Hur har du tänkt lösa detta utan tillräcklig medicinering(jag bara antar att smärtan är såpass hög att det behövs.)

Och den dagen du ska ta tag i detta, så se till ta hela veckan ledigt, då detta kommer du behöva.
    För det är ingen dans på rosor att sltua med dessa mediciner och om man använt de ett tag.
    Hur långe har du hållit på med varaktig(inga uppehåll) dos?

Och din sömn kommer bli extremt påverkad, där du ena sekunden är så trött att du somnar innan huvudet landar på kudden.
    Bara för vakna 30min senare och omöjligen kan somna om, och inget du kan styra.

Ett bra råd är att bunkra upp en jävla massa film och TV, och bara titta och titta och titta igen.
    Även promenader funkar okey, gärna i lite högre tempo, men man måste orka det också.
    Och sen var gång du känner trötthet kommer, se till och sov och ta vara på varje ögonblick du kan sova.

Och din kropp kommer göra dig galen, myrkrypningar är värst tyckte jag.
    Sen om du ska fortsätta pga smärtan är för hög, och efter din avgiftning.
    Se till ha ett stopp på 5-7 dagar var 8:e vecka, så slipper du denna djupa abstinens som är så extremt jobbigt.
    Du blir inte utan abstinens, men ofta bara par timmar på sin höjd och inte alls som den intensitet som du nu antagligen kommer.

Och ett annat plus är att medicinen blir mer effektiv mot din smärta efter uppehåll.
    Du får nöja dig med detta så länge.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-17 16:11:34 följande:
    Ingen ?? ????
    Så hur går det med allt?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 12:23:44 följande:
    Jag slutade med alla tabletter i fredags. Alltså tog de sista fredag kväll. Igår lördag gick helt ok men hade mkt svårt att sova och var varm/kall om vartannat och vaknade flera gånger helt kallsvettig och känner nu frossa. Som att jag är sjuk. Endast tagit atarax idag för att få lite hjälp. Osäker om jag ska fortsätta helt utan eller ta någon tablett för att minska de värsta? Vad är bäst tro?

Du har nu börjat en cold turkey, och där blir abstinens rätt svår om du kört länge och varaktigt.
    Hur länge har du kört på opioiderna?
    Så jag kan fundera ut hur länge dina problem kommer kvarstå.
    Och hur såg en typisk dagsdos ut?
    Oavsett vilken metod du väljer och sluta med, så kommer det inte bli någon dans precis.
    Men får jag en uppskattning(se till vara så korrekt som möjligt, även om du tar mer än vad som är ordinerat ibland).
    Så kan man göra en grov uppskattning på hur lång tid det tar(OBS ingen exakt vetenskap, kan variera kraftigt.)

Jag personligen föredrog trappa ned, och går du över till detta så bör du även beskriva din tidigare konsumtion.
    Men kom ihåg även här kommer man inte vara utan problem av absintens, bara att den blir mjukare.

Hoppas du inte har planer och gå och jobba imon, och med cold turkey.
    Det låter som nått du kommer bli väldigt jobbigt.

Atarax kan du köra på om du vill, då de brukar skriva ut den just för detta.
    Sen att den är verkningslös för många är en annan sak, man blir mest mer trött bara.
    Och vara trött är inget man saknar vid en cold turkey, utan det är 100% säkert att man blir extremt trött och seg.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 12:52:02 följande:
    Citodon har jag ätit någon vecka i månaden i några år men aldrig kontinuerligt. Oxynorm och oxascand typ maxdos ständigt sen 6 veckor.. så de är inte så länge detta hållit på ändå. Har fixat utan oxascand i flera dagar men då tagit oxy eller citodon tillsammans med lergigan ist. Hur mkt dimor måste jag ta för att de ska hjälpa mot abstinens? Läste något om de o har de Hemma??

Är de bättre tro att ta någon oxy eller oxascand per dag o trappa ut? Aldrig tagit mer än maxdos av oxy men ibland tagit kanske 6 tabletter av oxascand per dag men oftast 4...

Just ju mår jag inte svindåligt men skakig och ångest går upp o ner.. är det ett bra tecken att de inte är hela tiden eller är de så de är ? Mådde sämre när jag vaknade.

Nej atarax ger inte så mkt men tänkte alltid nåt..

Ang smärtproblematiken så är de bara fåtal dagar per år jag har ont så behöver inge egentligen hålla på såhär..

Men hur länge totalt OCH varaktigt?
    Är det bara sex veckor, så klarar du detta rätt snabbt och inte speciellt djup abstinens.

Dimor säger en del hjälper, i alla fall mot diarrén, men även abstinens ibland.
    Dimor är även den en opioid, men har stora svårigheter att ta sig över blod och hjärnbarriären.
    Och är därför receptfri.

Har du såpass tillfällig smärtproblematik, så behåll dina tabletter och sen BARA behovs ta dom när du väl är avgiftad.
    Sen om det visar sig du inte klarar av att hantera dom då heller, så får du ta dig en funderare i framtiden i hur du vill ha det.
    Men gå med för svår smärta är inte bra för en heller.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 13:05:04 följande:
    Steg ett är att inse att du har ett tablettmissbruk, vilket du verkar ha insett.
    Steg två är att ta upp det med din läkare och få en nedtrappningaplan. Ev att du kommer veckovis och hämtar mediciner för en vecka intaget på vårdcentralen. Alternativt att du hämtar för ex tre dagar i taget.

Svårt och se detta med vad TS skriver.

Och TS kan med enkelhet lösa detta själv, om h*n bara vet vad h*n gett sig in på och vad som man kan förvänta sig.
    Nedtrappning kan man även den lösa med enkelhet själv.

Så man måste gå till någon läkare och berätta man har problem med en medicin, då detta resulterar säkerligen i en anteckning.
    Som kan förstöra för en om smärtan kommer tillbaka för kraftigt, och de framtida medicineringarna.

Det du pratar om, låter mer som härdade missbrukare, som får sin ersättningsmedicin utdelad på VC.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 13:01:49 följande:
    Kan du skriva hur din uttrappning såg ut? Åt du maxdos ?

Hur mycket tabletter har du kvar?
    Undrar så man vet om det finns någon tidspress eller om man kan ta det mer lugnt.

Hur länge TOTALT har du tagit dessa mediciner, och på vilken ungefärlig nivå under denna tid?
    Och det är den varaktiga konsumtionen jag är ute efter, inte spridda med dagar emellan.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 13:17:43 följande:
    Ja som helt varaktigt är det 6 veckor... innan dess lite varannan dag i kanske 3 veckor till .

Är de bättre att ta typ 1 oxy eller någon oxascand? Än att helt sluta tvärt. ?

Hur många dimor ska man ta för att få hjälp mot typ de skakiga ? Om de hjälper mot de .. ?

Vet du varför man får diarré?

LoL, jag missat att du har en benzo med.
    Jag skulle valt opioiden att trappa ut först, bör inte ta speciellt många dagar med en såpass kort konsumtion.
    Benzon hjälper dig då med sömn.
    Sen när abstinensen gått över där, bör som sagt vad inte handla om över 5 dagar, troligtvis mer 2 dagar max.

Benzon kan du nog helt sluta med efter detta, då jag tror inte uttappning krävs ens.
    Men benzo är en medicin du ska vara extremt vaksam på, då den har en jävla förmåga att sätta en i skiten.
    Och stoppa snart är och föredra, för benzo säger man ger 1 månads abstinens för var år man använder dom.
    Och om du är osäker på om du detta med abstinens, så titta på youtube och kolla upp benzo withdrawal.
    Du kommer bli rädd.
    Men använder man dom kanske 1 gång i veckan eller mer sällan, så har man inget och oroa sig för.
    Det är först vid varaktig konsumtion dessa problem startar upp efter ett tag.

Annars titta på Hether Ashton som är/var professor på benzo och har scheman som man kan använda, oxacand är med där.
    Då om du får abstinens av dessa, men jag tror inte detta, så återstår och se.

Du får diarré eller en lätt sådan, för dessa tabletter gör magen hård, kan inte processen bakom detta med det är en biverkning av opiater och opioider.
    Det är inte så allvarligt som det låter, men krävs ett par toa besök om det uppstår.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 13:23:56 följande:
    Jag har typ 8 tabletter oxy bara kvar. Men citodon har jag typ 40... Har också några spasmofen ser jag ifall de kan hjälpa? Oxascand 10-15 st typ.. och sömntabletter ca 25.. Kan säkerligen få mer utskrivit i värsta fall iaf av citodon o oxy. Kommer inte få mer oxascand dock.. de var läkaren tydlig med?

6 veckor är de som jag tagit dagligen maxdos av antigen oxy eller citodon. Jag förmodar att de är dessa som jag har mest abstinens från..

Ta inga mer tabletter innan sent ikväll, oavsett om du tänker gå ifrån cold turkey till till nedtrappning.
    Testa en halv och försök sova 15min senare.
    Funkar inte detta ta den andra halvan, och du bör klara och sova bra.

Första minskning kan man oftast ta 50% direkt utan direkt märka nått, men man får vara lyhörd då man aldrig vet vad som händer och man får kanske anpassa sig.

Och den sista nedtrappnings dos man tar bort, är den inför natten.
    Då sömn är viktigt och stör en mest om man blir utan.

Men jag tror du klarar cold turkey rätt enkelt, då du inte ätit mer än 9 veckor.
    Skulle gissa på 24-36h där det är jobbigt, för sen mildras upp rätt snabbt de närmast dagarna efter.
    Om du får problem med smärta i framtiden, kom ihåg aldrig ät varaktigt mer än ~8 veckor.
    Och sen ta uppehåll på upp till en vecka, så slipper man dessa svåra abstinenser.

Var extremt vaksam på hålla nere benzo ätandet, det är en mycket svår hanterad medicin enligt mig.
    Och tror en hel del andra som ätit den ett bra tag håller med om detta.
    Sen är det kanske inte farligt att äta benzo och opioider som så och man följer ordination:
    Men man ska vara medveten att Hollywood har begravt en hel del pga denna kombo, men det är det oftast starkare benzo´s det handlar om som xanax.
    Men nu pratar vi inte längre om ordinerade doser, så följer man ordination så behöver man inte oroa sig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 14:15:28 följande:
    Jag är så tacksam för din hjälp. Skäms för att berätta detta för någon. Märkligt att man man inte mörkt ett skvatt att jag varit hög som ett hus hela dagarna.

Jag blev tvungen att ta en oxy nu för de blev för jobbigt. Helt skakig. Nu är det iaf överkomligt och jag kan tänka klart. Men tänker att jag ska försöka att inte ta nå benzo alls om de räcker såhär? Och istället kanske ta sömntablett när jag lägger mig? Eller är zolpidem/stilnoct benzo? Vad tror du om det?

Lerigigan gör mig väldigt trött efter ett par timmar så tänker jag kan ha de sista dagarna för sömn...

Finns inget och skämmas för, detta är helt normalt förfarande med dessa mediciner.
    Och vi är många som varit här, men har man huvudet på skaft och förstår vad som är vad.

Du har inte varit hög som ett hus mer än, men möjligtvis blivit rätt påverkad den första veckan.
    För sen återgå till mer normalt, men visst känner man medicinen i kroppen, även om man är tillvand.

Så är detta ingenting, men nu när du skriver skämmas.
    Så kan du kanske fundera på vara mer öppen om det, än att dölja detta.
    Och berätta hur det är, så kanske du kan hjälpa någon slippa få dessa abstinensen av dessa mediciner eller så låga som möjligt.

Har du väldigt svårt och sova normalt?
    Eller detta uppkommit av smärtan och sen utvecklat sig till en sak?

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 14:11:31 följande:
    Man ska aldrig på egen hand pröva att trappa ned på starka läkemedel.

LoL, det kan man med enkelhet göra på opioder, det är bara att det kan bli jävligt otrevligt sluta med dessa mediciner från en dag till annan.

Annat är det med benzo och hög och lång konsumtion, den kan däremot vara dödlig med cold turkey.

hur många meter var det?
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp