Varannan vecka spårar ur!
Mina 2 bonusar är 7 och 9 år. Har 2 egna på 1 och 4 år. Jag tycker det är jättemysigt när de kommer förbi enstaka gånger även om det inte är pappavecka. Förstår inte problemet om det dessutom gäller en 12-åring...
Mina 2 bonusar är 7 och 9 år. Har 2 egna på 1 och 4 år. Jag tycker det är jättemysigt när de kommer förbi enstaka gånger även om det inte är pappavecka. Förstår inte problemet om det dessutom gäller en 12-åring...
Du har haft dina ?bonusar? i knappt ett halvår så det är klart du fortfarande tycker det är mysigt. Vänta något år eller så så får vi höra hur det låter då.
Det är en milsvid skillnad på sina egna barn och bonusbarn...
Okej ja det är ju upp till varje familj att göra som man vill. Är du okej med att ha det så, så är det ju inga problem. Men vill man inte ha som ni så är inte det fel heller.
Vv är barnets hem hos den andra föräldern. Vill barnet komma över får det ringa, och sen får ts besluta om det går bra eller hon vill va själv.
Så länge de inte kommer förbi och bara förväntar sig mat. Och inte hört av sig på hela dagen innan.
Så länge de inte kommer förbi och bara förväntar sig mat. Och inte hört av sig på hela dagen innan.
Är hon ensam hemma och det inte är deras vecka så har hon full rätt att säga nej.
Så då äter ni andra middag medan de får en macka var.
Det är barnets hem vv, så självklart kan man säga nej på fel vecka.
Men, om jag lovat sonen att han kommer komma hem forst en dag och att jag kommer om x timmar, blir ju han grining om jag konstant skulle ändra mig och vara hemma innan han kommer de dagar jag sagt han får vara hemma själv. Lika så kan väl vuxna vilja ha lite egentid de dagar den faktist lovats.
Eftersom han är ett barn har han inte den makten ;) MEN vi tar alla hänsyn till varandra och kompromissar. Precis som TS verkar kunna vara ok med om det händer ibland, eller att man hor av sig innan. Inte som det verkar vara nu att det händer i princip varje dag och vecka.
Nej jag anser inte att det är barnets hem alltid. Det är barnets hem då det är avtalat att barnet ska komma.
Sen är ju klart frågan fri om barnet vill komma över. Men det är inte självklart att det funkar, speciellt inte om pappan inte är hemma.