Inlägg från: Josefiiin85 |Visa alla inlägg
  • Josefiiin85

Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt

Hej har också fått dåliga resultat 1:2 för två år sen och fick avbryta i ve 14. Tufft då man alltid får höra när man e runt 30 år att risken finns inte :(

• Josefiiin85
    Idunudi skrev 2018-03-02 12:58:44 följande:

Usch vad tråkigt att höra :( var det enbart nackspalten de kunde se vara avvikande eller kunde de även se andra saker på ul? Vid 30 är man inte alls förberedd kan jag tänka mig, var nog inte jag ens när jag fick min första vid 34. Den här gången tycker jag ändå att vi pratat och funderat rätt mycket kring riskerna.

Jag är lite irriterad över att jag inte alls hängde med på vad som hände i onsdags och barnmoskorna talade över huvudet på mig hela tiden och slängde med ord som man aldrig hört. Jag har ingen aning om det enbart var nackspalten de kunde se som avvikande, jag vet att den ena bm pratade om att hon inte riktigt kunde se näsbenet, men jag tror sedan att de hittade en bra vinkel och kunde bocka av den på listan (bebisen ville absolut inte visa upp rätt sidor så de hade det rätt knöligt att få till bra bilder).

Jag fick1:2 på blodprover sen kunde hon se vätska runt nacken bak mot ryggraden sen även organ som va fel. Fostret levde o växte som det skulle men läkaren sa det hade ingen chans överleva. Vi kunde tom se könet när jag fick ta bort det. Först fick kah inte ens en tid att ta bort förrän 2 veckor men mådde så psykiskt dåligt att jag ringde runt och stört grät och fick till sist en snabb tid. Lider med alla som måste gå igenom detta. Enda positiva e man får veta det i tid och inte behöver gå full graviditet och sedan får veta att sitt barn ej kanalen matar sig. :(
  • Josefiiin85
    Josefiiin85 skrev 2018-03-02 15:42:31 följande:

Jag fick1:2 på blodprover sen kunde hon se vätska runt nacken bak mot ryggraden sen även organ som va fel. Fostret levde o växte som det skulle men läkaren sa det hade ingen chans överleva. Vi kunde tom se könet när jag fick ta bort det. Först fick kah inte ens en tid att ta bort förrän 2 veckor men mådde så psykiskt dåligt att jag ringde runt och stört grät och fick till sist en snabb tid. Lider med alla som måste gå igenom detta. Enda positiva e man får veta det i tid och inte behöver gå full graviditet och sedan får veta att sitt barn ej kan klara sig. :(

• Josefiiin85
    3hjärtan skrev 2018-03-02 12:55:04 följande:

Lider med alla som måste gå igenom detta. Har gjort det själv.

Man hör aldrig något om detta ändå verkar det vara så vanligt. Min bm ville ej ens ja skulle göra blod provet kub för min ålder men tänk om jag inte ens hade gjort det. Galet
Svar på tråden Dåligt resultat på KUB 5mm nackspalt