Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

barn med autism

Det kanske är för att nästan inget du skriver tyder på autism. Varför skulle hon har autism, vem tycker det och varför?

• AndreaBD
    Lolo28 skrev 2017-11-15 12:51:16 följande:

BVC rycker det för hon har idelig ögonkontakt o sen med språket borde prata mer för hennes ålder, förskolan tycker hennes rörelse hur hon går är sen för hennes ålder. Det får mig känna att jag e vilse vet ej vad jag ska tänka.

Barn med autism har just inte motoriska problem, barn med Asperger kan vara lite klumpiga. Barn med autism kan vara ganska olika med talet. Vissa pratar aldrig. Barn med Asperger har ganska normalt tal.

Menar du att de säger att hon har för mycket ögonkontakt. Det brukar väl snarare vara för lite!  Det verkar inte finnas nåt som tyder på autism.
  • AndreaBD

Just det... tvåspråkiga barn kan vara ganska sena med talet. Min son pratade knappt innan han var 3 år.

• AndreaBD
    Lolo28 skrev 2017-11-15 13:39:54 följande:

Alltså vi pratar flera språk hemma men hon har bara fastnat vid engelska visar inga tecken att hon förstår andra språk nu har kommit igång med svenska säger hejdå tack så mycket hej nej snälla

Men det är en normal språkutveckling när det gäller flerspråkiga barn, de är ofta sena och det kan skilja sig mycket, vilket språk de prioriterar. Dvs. vissa kan även bara prata ett av språken och bara förstå det andra. Det var så med två av mina barn. Bara den äldste pratar båda språken.
  • AndreaBD
    Lolo28 skrev 2017-11-15 16:48:55 följande:

Men för dom är det inte bara språket

Du ger info väldigt tveksamt här. Om du vill ha råd så får du väl berätta.
Svar på tråden barn med autism