Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

Religösa! Liv efter döden?

TwoThousand skrev 2018-05-13 20:37:11 följande:
    Nu gör du det igen, hänvisar till bibeln utan att veta vad som står i den..
    Jag frågade dig, men du svarar ju inte.

Hur ser du på historien om Abraham, som skulle offra sin son?
    Hur ser du på historien on Jefta, som offrade sin dotter?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-13 23:31:49 följande:
    Ännu en gång du inte har läst bibeln, när dom två tornen rasade förstår du väl?
    Så då tror du på gamla testamentet alltså, eller?

Så hur ser du då på Abrahams och Jeftas offer?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-23 20:56:06 följande:

Människor som tror utan att fått se något!

Själen stannar kvar en stund i kroppen efter att döden skett och den döde kan höra och se allt som sker runt omkring!

Du skulle bli förvånad över vad vi känner till om det här ämnet.

Vilka är dessa "vi" du syftar på?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-23 21:16:46 följande:
    Sitter talar med grannen han har varit död i en hel vecka nu.
    Om du spelar in detta samtal och spelar upp så är jag säker på att många vore intresserade.

Om du dessutom kan bevisa att det är ett samtal med en död person kan du säkerligen få massor med pengar att skänka till kyrkan eller annan välgörenhet du tycker om.
  • Iarwain
    Johan H skrev 2018-05-28 15:23:40 följande:
    Den heliga anden vittnar om att Guds existens existerar.
    Men vem vittnar om att den heliga anden existerar?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-01 15:17:48 följande:

Jag ska påminna människor, har du inte hört?

Andligt folkslag räddad av den himmelska fadern vittna om det för vanliga människor.

Har du inte upprätthållit en relation till Gud tidigare du verkar helt vilsen när det kommer till religion..

Jag är intresserad av frågan du fick tidigare, från oanonym, tror jag.
    Skulle jag ha fri vilja i himlen?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-01 23:06:05 följande:
    Om du förtjänar att komma in i himlen folk får så mycket mer än det.
    Vad är mer än fri vilja?
    Är det verkligen jag eller är det något annat än vad jag nu uppfattar som "mitt jag" som (eventuellt) kommer till himlen?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-03 16:50:46 följande:

På andligt folkslag mottaglig och talar till döda människor folk dom tror sig veta något om det här religiösa livet!

Citerade heliga ord för att dom finns redan inom oss!

Ordet det vart levande och aktivt bland människor!

Det blir lite svårt att förstå dig.

Du verkar tro på valda delar av bibeln.
    Du verkar tro att gud berättar för dig personligen vad som egentligen gäller.

Min syn på dig:
    Antingen vet du någon inte många vet eller så borde du söka hjälp...

Så min fråga blir; Hur kommer jag dit du är om du nu vet något som inte många vet?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-07 17:18:44 följande:

Närvaron av ett andligt folkslag får hela omgivningen att reagera på det!

Jag reagerar mer på dig.

Hur definierar du folkslag?
    Är detta något genetiskt eller uppträder andligt folkslag överallt inom de gängse "traditionella" folkslagen?
  • Iarwain
    Incognito skrev 2018-06-16 16:29:24 följande:
    Du vill ha bevis hmm? Tja om man tar Einsteins teori att energi måste ta vägen någonstans efter man dör. Det händer oxå 28gram energi lämnar kroppen när man dör. Den energin sa Einstein är nog det troende kallar för själen. Här är oxå fakta att någon som är hjärndöd dvs maskiner måste uppehålla kroppen, visste du att om man skär någon i det stadiet i handen läker inte såret. Antagligen för de 28gram lämnat kroppen (min teori vet ej om forskare vägt person på brits intagen till sjukhuset och att personen ifråga skulle väga 28gram mindre när stadiet hjärndöd inträffar skulle ju vara intressant. (Du får googla om det gjorts sådan forskning. och om den gjorts vilket jag tror är den lagd på nätet?? samtidigt som det i sig är intressant det jag nämnde. att på någon som är hjärndöd läker ej skärsåret man gör på handen.

Sedan bara min teori att det finns och gjorts sådan forskning för har alltid undrat varför ett ounce=Oz ett mått i USA är exakt 28gram, vem kom på detta mått då det inte finns i England och resterande Europa använder Annan skala trots att nästan alla i USA kommer från Europa.

Oz=landet Oz som i den kända barnboken eller metafor på att det finns ett ställe efter livet kallat paradiset av vissa religösa folk och helvetet likaså.

Sedan har jag råkat ut för personliga saker jag inte tänker diskutera med någon, för det är mina upplevelser och varken säger de är åt ena eller andra hållet. Hoppas det var till någon hjälp.
    Så mycket fel...

Det fysik menar med energi har ingenting med flummet kring någon livsenergi att göra.

Det finns inga 28 gram som lämnar kroppen vid döden.

Således sa inte Einstein något om det heller.

1 ounce är inte exakt 28 gram.

Landet Oz är nog inget ställe man vill komma till efter döden.
Svar på tråden Religösa! Liv efter döden?