Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

Religösa! Liv efter döden?

TwoThousand skrev 2018-04-21 19:22:32 följande:
    Då kliver Guds barn fram från skuggorna i den största hemlighet såklart och skriver en ny bok åt er människor!
    Min fråga var; Kommer den vara exakt samma som vår nuvarande bibel?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-09 15:30:29 följande:
    Låt Gud döma sina egna skapelser, det är liksom inte upp för diskussion det är så det ligger till på riktigt så fort människan går över till dödens land!
    Så du har inga moraliska riktlinjer alls annat än vad gud förmedlat?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-09 17:59:16 följande:
    Varför skulle människan behöva oroa sig för annat än tillträdde till himmelriket?
    Så vad är svaret på frågan;

Så du har inga moraliska riktlinjer alls annat än vad gud förmedlat?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-09 18:04:11 följande:
    Åter till svaret, varför oroa sig över om man får komma till himmelriket?
    Så du har med andra ord inget sätt att avgöra om gud är god eller inte?
    Stämmer det?

Det är den helt logiska följden om du inte har någon annan metod att avgöra moraliska dilemman, än att läsa bibeln
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-09 20:14:57 följande:

Människor vill inte riskera något för kan bli förnekade tillträdde till himmelriket!

Du förstår att vi tänder eld på felaktiga ideologier innan dom sprider sig vidare!

Hela min existens i världen baserad på att hjälpa döda människor i mellan landet!

Du får ursäkta mig, men jag förstår inte alls vad du menar, kan du förklara?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-11 20:00:36 följande:

Människor vill inte riskera sin personliga relation med Gud och riskera att förnekas tillträdde till himmelriket för det är något hemskt.

Jag förstår fortfarande inte...

Vilka människor?
    Jag tycker inte att det du skriver passar in på mig speciellt bra. Det passar dock in på religiösa gissar jag.
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-12 15:50:57 följande:
    Religiösa uppväckta människor medveten om verkligheten vill verkligen inte bli förnekade tillträdde till himmelriket vill ens riskera något så dom följer Guds ord.
    Nu förstår jag i alla fall vad du menar här, men hur relaterar det till min fråga om moral?

Hur ser du på historien om när Abraham skulle offra sin son , för att bevisa sin tro?
    Hur ser du på historien om Jefta?

Skulle du begå mord om Gud bad dig, utan betänkligheter?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-12 16:33:47 följande:

Gud vill inte att någon ska döda någon alls!

Be bön för dina fiender och be bön för dina bekymmer då allsmäktiga Gud kommer och hjälper den som kallar på honom har flertalet gjort det tidigare!

Men hur ser du då på historierna om Jefta och Abraham?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-12 16:54:04 följande:

Alla helgon har en historik bakom sig och alla monster en framtid framför sig.

Har du några fler frågor när vi ändå är igång?

Nej, enbart hur du ser på detta?
    Skulle du offra din egen son/dotter om gud bad dig?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-05-13 15:23:20 följande:
    Gud skulle aldrig föreslå att man offrar någon till honom för han tar inte emot offergåvor, sluta blanda ihop djävulen och gud för Kristus motståndare älskar det!
    Så du tror inte på gamla testamentet, eller?
    Jag har lite svårt att förstå dig.
Svar på tråden Religösa! Liv efter döden?