Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

Religösa! Liv efter döden?

Ankanpankan1 skrev 2018-03-27 15:31:10 följande:
    Jo jag tror på livet efter döden.

Jag är traditionellt kristen. Jag har aldrig träffat någon som är död, skulle inte vilja det heller. Har svårt att tro att det finns de som kan prata med döda. Då hade väl ex mordet på Olof Palme varit löst.

Himlen föreställer jag mig ungefär som jorden fast det är bara gott. O vi begränsas ej av kroppar. Jag tror vi känner igen de vi levt med på jorden.
    Vilka kommer till himlen?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-03-30 11:31:17 följande:

Fångad i ett övernaturligt tillstånd ständigt mottaglig för andevärlden!

Verkar mer vara UDP än TCP, jag menar , det verkar vara svårt att få "ACKad" kommunikation.
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-03-30 18:29:20 följande:

Kan inte kalla sig religiös på riktigt om inte blod svett och tårar för det!

Sitter och ber till fadern sonen och den heliga ande för utan treenigheten skulle redan varit tvungen till att vakna upp ur livet! Spöke

Så din gud vill ha blodsoffer, eller vad menar du?
  • Iarwain

Börjar misstänka att "TwoThousand" är en "bot" som plockar google translate citat från någon obskyr amerikans saht.

• Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-03-31 18:19:15 följande:
    Det är inte lätt sak att hata religion du får anstränga dig lite mer än det!
    Jag hatar inte religion och tänker heller inte anstränga mig för att börja hata religion.
  • Iarwain
    Yabo skrev 2018-04-07 20:19:21 följande:
    Är du en man eller kvinna? Är du en robot, Two thousand?
    Det är nog så.

En robot som kör någon form av översättningsverktyg.
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-04-09 14:41:19 följande:

Det riktiga andligt folkslag dräper demon som ett slakteri öppet dygnet runt! Flört

Ett outsinligt flöde är bibeln som ett öga i nålen som flyger över horisonten.
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-04-11 20:24:24 följande:
    Du skulle verkligen bli förvånad vad lite tro kan åstadkomma här i denna världen!
    Det oförklarliga finns som oöverträffad tillhörighet.
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-04-11 20:49:38 följande:
    Stirrar på dig från bortom graven en dag ska folk få upprättelse för det!
    Att göra te är kontinuiteten i irrationella hjärnor
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-04-11 21:04:34 följande:
    Folk bryr sig inte längre om andra människor speciellt inte deras åsikter och synsätt då dessa saker och även dessa folkslag försvinner med världen i elden!
    Ditt medvetande gör existentiell abstrakt skönhet
Svar på tråden Religösa! Liv efter döden?