Religösa! Liv efter döden?
Människor vill inte riskera sin personliga relation med Gud och riskera att förnekas tillträdde till himmelriket för det är något hemskt.
Godhetssignalering och hävda sig speciell är inte direkt någon dygd heller.
Människor vill inte riskera sin personliga relation med Gud och riskera att förnekas tillträdde till himmelriket för det är något hemskt.
Det finns mycket vi människor inte förstår. Finns gud? Varför är det så mycket hat? Varför ger gud oss en fri vilja om vi med den förintar guds skapelse? Är satan starkare än gud. Älskar gud oss? Om man tror kan man bli lurad till vad som helst. Det är sunt att ifråga sätta?
Jag påstår inte att gud inte finns. Jag är bara undvarande varför vi människor är som vi är och varför vi är så hatiska mot varandra?
Jag vet att jag har haft känslan av andar spöken eller vad det nu har varit. Vad är det enligt religionen? Det finns människor som påstår att gud talat till dem. Varför är det mer trovärdigt. Hur ser en troende på detta?
Om varenda människa i landet fick ta del av meningen med livet skulle det bli krig i världen när människor vill befria sig från deras slaveri!
Det finns goda krafter, det finns onda krafter.
Vi har en fri vilja och kan således välja att ta till oss de goda eller de onda krafterna. Om alla hade valt att ta till sig de goda krafterna skulle vi inte haft någon ondska. Det kan ske sorgligheter men det skulle, i sådana fall, inte ligga någon ondska bakom.
Vad jag vill komma till är att det kan finnas en god Gud trots all ondska som finns omkring oss.
Tror folk bara på det dom kan se med ögonen hur ska dom då kunna tro på det som inte går att se med ögonen!
Människor som tror utan att fått se något!
Själen stannar kvar en stund i kroppen efter att döden skett och den döde kan höra och se allt som sker runt omkring!
Du skulle bli förvånad över vad vi känner till om det här ämnet.
Sitter talar med grannen han har varit död i en hel vecka nu.
Hela omgivningen omgiven av himmelska änglar tror du inte träffat andligt folkslag tidigare vi brukade kallas Guds barn förr i tiden.