Religösa! Liv efter döden?
Jag har ingen stark tro men tror ändå att det finns ett liv efter döden. Det har funnits alltför många tecken på det i min familj för att man ska kunna förkasta det.
Jag har ingen stark tro men tror ändå att det finns ett liv efter döden. Det har funnits alltför många tecken på det i min familj för att man ska kunna förkasta det.
Spännade. Vilka tecken? Varför just din familj?
Jag menade inte att jag inte orkar men det skulle ta sån tid att skriva och beskriva allt
Jag kan tyvärr inte ta dig på orden, jag behöver mer.
Varför är bara vissa med om detta?
Eller så önskar man sig mer när någon nära person gått bort?
Vilket gör att man kanske blir för mycket openminded?
Jag har aldrig hört att någon i min närhet varit med om dettta.
Ja, självklart är det så. Det du pratar om verkar vara spöken eller andar, och det är det fritt fram för dig att tro på.
Ok, vad handlar det om då? Någon speciell religion?
Någon speciell Gud inblandad?
Ok, själv tror jag många hoppas på liv efter döden , mer än de egentligen tror. Men det finns naturligtvis de som tror också.
Dock ser jag inga bra belägg för att det skulle finnas ett liv efter döden, men det finns ganska bra belägg för att död är död, så att säga.
Själv så vet jag inte ens om jag skulle vilja att det fanns ett liv efter döden. Allt beror på vad det skulle vara för slags liv. Det som brukar beskrivas i religioner, himlen/paradiset, låter inget vidare.
Om det är påtvingad lycka, d.v.s. inga anda känslor finns, då ställer jag mig tveksam till konceptet. Jag kommer naturligtvis att vara lycklig där, men i så fall programmerad lycklig.
Hitta på en egen himmel/paradis? Till vilket syfte?
Jag tillhör skaran som inte kan tro på det jag vet är påhittat ...