• Polkagrisen85

mot illamående

Hej ! Tredje barnet och mår lika dåligt som tidigare graviditeter . Har käkat lergigancomp men denna gång vet ja inte om dom funkar lika bra som tidigare . Vad äter ni ? ( som äter nåt för det ) Nå andra tips ? Ja kan inte ta åksjuktablett för det är rena sömnpillret för mig , även lergigan . Men det finns väl fler sorter ?

• Svar på tråden mot illamående
  • sosso98

Ja har hört att det ska fiinnas ett armband mot illamående som går att köpa på apoteket min tjejkompis andvände det under graviditeten och det hjälpte.

• EpicNurse

Man kan ta primperan och zofran också. Men det är egentligen om man kräks så mycket att man riskerar att bli uttorkad. Mår man ?bara? illa så är det inte alltid man får det utskrivet.

Akupunktur kanske?

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Polkagrisen85
    sosso98 skrev 2017-11-12 22:59:09 följande:

Ja har hört att det ska fiinnas ett armband mot illamående som går att köpa på apoteket min tjejkompis andvände det under graviditeten och det hjälpte.

Ska köpa imorrn ! Vette tusan om dom hjälpte tidigare men helt klart värt ett försök :)
  • Polkagrisen85
    EpicNurse skrev 2017-11-12 23:04:32 följande:

Man kan ta primperan och zofran också. Men det är egentligen om man kräks så mycket att man riskerar att bli uttorkad. Mår man ?bara? illa så är det inte alltid man får det utskrivet.

Akupunktur kanske?

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
    Ja d kanske ja får testa , provar vad som ! Är d typ frö i örat ?
  • sosso98
    Polkagrisen85 skrev 2017-11-12 23:04:58 följande:

Ska köpa imorrn ! Vette tusan om dom hjälpte tidigare men helt klart värt ett försök :)

uppdattera gärna om dem hjälper=)
Svar på tråden mot illamående