gebe skrev 2017-11-13 01:04:15 följande:
Jag är 36 och väntar en trea vilken dag som helst nu. Våra andra barn är 7 och 9. Har alltid velat ha minst (!) 3 barn, nu dröjde det dock med trean pga studier/jobb och annat, så det här blir troligtvis sista...börjar känna mig lite gammal. Tänkte precis som ts innan, speciellt på vad alla andra skulle tycka, så det dröjde länge innan jag berättade...klarade mig till runt v18 innan det började synas alltför mycket. Men jag har faktiskt inte fått en enda kommentar ang att få barn vid denna ålder, alla i min omgivning har varit positiva, så det känns skönt. Det är väl ändå ganska vanligt att skaffa barn även senare i livet? (Har en bekant som är 36 och fick just sitt första barn) Barnens reaktion på att få ett syskon har varit lite blandat...först hade de lite svårt att tro på det och tyckte inte det skulle bli så bra, men allteftersom har de blivit väldigt förväntansfulla och nu längtar de efter att bebisen ska komma och de ska få hjälpa till. Vi får väl se hur det blir när bebis är kommen. Vi tänkte aldrig direkt praktiskt eller ekonomiskt utan gick efter känsla...jag tror det är viktigast, resten löser sig säkert ????
Jag har en massa vänner som inte träffat den rätte eller som av olika skäl inte fått barn förrän nu. Och de är födda 78-79 så de är äldre än jag och tycker det är helkonstigt att jag som har en bebis precis som dem, även har en son som går i femman!!
Dessutom vill de ha syskon så då kommer de säkert hinna passera 40...
Vad andra tycker struntade vi fullständigt i, de flesta i släkten var nog rätt säkra på att det inte skulle komma fler bebisar hos oss men alla är jätteglada över att vi fick en liten bror till slut.
Sen tror jag att om man har börjat längta så är det svårt att "stänga av ". Särskilt som kvinna. Är ni osäkra så sätt en tidsram. Om jag fortfarande vill om ett halvår så kör vi!