• eriwag

Vi som är beräknade i Juli -18!

Heej!

Tror jag svarade dig i en annan tråd, men kan skriva här oxå. Kul att vara med i en helt ny tråd. :)

Jag plussade oxå idag. Mitt fjärde barn om allt går som det ska. Blev väldigt chokad, men det ska bli mysigt :) dock kan jag redan nu känna lite ångest till mina tre andra barn att de får ett till syskon att slåss om uppmärksamheten med. :)

Hur känner Du?

• eriwag
    beso skrev 2017-11-11 22:15:54 följande:

Halloj tjejer! :) Vi skrev på samma tråd förut alla tre! ;) Vågar nog hänga på här nu jag också! :) Testar ff väldigt svagt på alla streck men ett plus e ju ett plus måste jag knacka in i skallen! För det är svårt att förstå! Har iaf väldigt starka gravsymptom! Inget illamående än! Haft många tidiga missfall men tar nu en trombyl om dagen! :)

Håller tummarna men är orolig..

Detta är blir också mitt 4e barn o visst känner jag lite likadant..hur blir det med att få tiden att räcka till var o ett..men det ska nog gå bra! :)

Grattis till er o kul med ny tråd! :)

Hej!

Vad kul att du oxå väntar ditt fjärde :) hur gamla är dina andra barn? :)

Vad är trombyl bra för? :) jag har haft flera missfall bakom mig så jag är lite nervös att det inte går vägen. Me jag håller alla tummar för oss alla :)
  • eriwag
    Kahlo76 skrev 2017-11-11 22:27:07 följande:

Hej!

Hänger gärna med er:).

Plussade för några v sen. Är i v 7.

Har 2 barn från ett tidigare äktenskap och är nu gravid med min nya kärlek. Lite chockartat då jag är 41! och det inte direkt va planerat????????

Åh grattis och välkommen :)

Har oxå två sen ett tidigare förhållande och en tillsammans med min man. Och nu väntar vi våran andra gemensamma :)
  • eriwag
    Kahlo76 skrev 2017-11-11 22:33:25 följande:

Spännande:). Var det planerat?:)

Nja det var inte planerat direkt. Vi pratade om Det, men skyddade oss. Så detta var väldigt chokerande :) erat Då? :)
  • eriwag
    beso skrev 2017-11-11 22:33:44 följande:

Mina är 15, 7 och 4! :) Och dina?

Trombyl kan man få ibland vid upprepade missfall då det motverkar små blodproppar i moderkakan som tros vara orsak till många upprepade missfall. Anledningen kan vara ett överaktiv immunförsvar. Forskning i USA har kommit fram till att det antagligen har en posetiv verkan på andra sätt också var det någon som skrev. Enligt en studie i Borås av Lennart B någonting så kanske det inte fungerade trots allt.. Men jag håller tummarna o hoppas då det är många på fl som det funkat för iaf!

Jag liksom många andra har oxå fått progesteron utskrivet som underlättar för ägget att fästa ordentligt.

Mina är 9, 5 och 2 :)

Jag hoppas att jag kan göra ett vul så jag får se ett hjärta slå. Har haft 2 missfall och 1 ma. Så man är lite orolig faktiskt.
  • eriwag
    kattnos skrev 2017-11-12 12:13:09 följande:

Skrev inte det förut men min historia skiljer sig också lite från kanske övriga. Jag har just blivit gravid genom IVF efter att ha försökt i många år på egen hand. Kommer därför att få ett tidigt UL där de kollar att det finns ett pickande hjärta, enligt uträkning ska jag ha BF 15/7.

Vill oxå ha tidigt vul :) har bf samma datum som dig, men brukar bli flyttad någon vecka så gissar att slutdatum blir runt den 22/7 :)
  • eriwag
    kattnos skrev 2017-11-12 12:13:09 följande:

Skrev inte det förut men min historia skiljer sig också lite från kanske övriga. Jag har just blivit gravid genom IVF efter att ha försökt i många år på egen hand. Kommer därför att få ett tidigt UL där de kollar att det finns ett pickande hjärta, enligt uträkning ska jag ha BF 15/7.

Vill oxå ha tidigt vul :) har bf samma datum som dig, men brukar bli flyttad någon vecka så gissar att slutdatum blir runt den 22/7 :)
  • eriwag
    Omermammashjerta skrev 2017-11-12 11:38:26 följande:

Hej!

Har en son född -13 & enäggstvillingar födda -15.

Nu har jag plussat trots Mirena HORMONSPIRAL dem fick ta bort spiralen efter plusset ska nästa vecka på ett tidigt ultraljud & se hur långt gången jag är samt hur många bebisar där är då min kropp reagerar genom att dela ägg så det blir enäggs.. oväntat besked men bara och vara glad för det. Hur långt har ni kommit?

Då har du ingen aning om hur långt gången du Är?! Vad häftigt att bli gravid trots spiral, då vill verkligen din kropp bli gravid hehe!!
  • eriwag
    Omermammashjerta skrev 2017-11-12 23:03:44 följande:

haha nej precis noll koll men jag gissar på kanske 6 veckor eller något, vet faktiskt inte alls lite läskigt, blev gravid med P-plåster med mina enäggstvillingar, haha tror verkligen inte min kropp gillar för mycket av hormonerna haha!  hur långt gången är du då?

Jag är enligt appen i vecka 6 idag. Dock brukar jag alltid bli flyttad på ul så kanske vecka 5 tänker jag :)
  • eriwag
    Omermammashjerta skrev 2017-11-13 21:35:48 följande:

Jag fick missfall, misstänkt utomhavadeskap idag ligger inlagd på sjukhuset får se om det blir akut operation närmsta timmarna ....

Men nej!!! Beklagar verkligen :(
Svar på tråden Vi som är beräknade i Juli -18!