• Tilja

Kvinnor, vilken sorts man föredrar du att ha som partner?

Med tanke på att många män tycks tro att kvinnor bidrar till att på något sätt mana män till att våldta dem genom att de skulle föredra män som våldtar och trakasserar så vill jag se om det verkligen är många män som tänker så. Jag skapar en tråd för män att svara i vad de tror och en för kvinnor vad de faktiskt föredrar (denna) så att vi kan jämföra svaren.
    Frågan är alltså:
    Kvinnor, vilken sorts man föredrar du att ha som partner?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, vilken sorts man föredrar du att ha som partner?
  • Tilja
    Anonym (Man) skrev 2017-11-11 10:01:53 följande:

Kvinnor vill ha en mentalt och fysiskt stark man med gott självförtroende.

Du har råkat skriva i fel tråd. Denna tråden är för kvinnor att skriva vad de själva faktiskt vill ha. Se min andra tråd precis under denna där män får skriva vad de tror att kvinnor vill ha.
  • Tilja
    Anonym (Man) skrev 2017-11-11 10:16:28 följande:
    Fast det vet ju alla att kvinnor säger att de vill en sak men i praktiken vill en annan.
    Det är precis sånt här jag börjat inse att många män faktiskt verkar tro på och det var därför jag startade dessa omröstningar för att män som du ska se att ni tänker helt fel. Tankesätt så som ditt bidrar till våldtäktskulturen. Du är just nu en av de män som bidrar till den taskiga kvinnosyn som råder i samhället. Jag hoppas att du snart aktivt tar avstånd från detta synsätt.
    Haskel skrev 2017-11-11 10:28:56 följande:
    Det känns som om du missuppfattat diskussionen en aning. Det är väl självklart att kvinnor inte vill ha män som våldtar. Men kvinnor vill sällan heller ha osäkra, försiktiga, tillbakadragna män. Kvinnor vill generellt sett ha en Alfahanne. En självsäker, trygg, dominant man, som vet vad han vill. Vilket ofta speglas av att en man tar för sig och är lite mer fräck och framfusig. Rent sexuellt tänder väldigt många kvinnor på män som är dominanta. Fantasier om "våldtäkt" är också vanligt, men det kan ändå inte jämföras med våldtäkt. Dessa fantasier handlar mer om att vara undergiven, utom kontroll, men i kontroll av någon man litar på.

Men likt vargflock att, vill inte tikarna/kvinnorna vara helt omgedda av alfahannar. Det räcker oftast om deras partner är alfahannen.
    Jag trodde innan också att det var självklart att män förstod att kvinnor inte vill ha någon som våldtar. Uppenbarligen har du då inte läst samma diskussioner som mig. Det är det som skrämmer mig, att det faktiskt finns diskussioner där män påstår att kvinnor manar på män att trakassera och våldta.

• Tilja
    Anonym (nja) skrev 2017-11-11 17:36:20 följande:

Att fråga vad kvinnor "vill ha" är ganska meningslöst, då det inte säger så mycket om vilka män kvinnor faktiskt väljer. Be dem beskriva sina partners eller ex istället. Sällan våldsamma män, men lika sällan blyga, tillbakadragna eller osäkra män. De flesta kvinnor vill ha män som utstrålar självförtroende och styrka. Sen kan detta yttra sig på olika sätt, men att vara framåt, social, våga ta initiativ mm är viktigt.

Om du tittar på röstningsresultatet ovan så ser du att det faktiskt stämmer väldigt bra med vad vi säger att vi vill ha också: en man som både har självförtroende och är omtänksam.
Svar på tråden Kvinnor, vilken sorts man föredrar du att ha som partner?