• Amser

Ägglossningssprutans effekt? Gravid?

Hej! Jag har gjort ett FET (frosen embryo transfer) i naturlig cykel. Kliniken ville dock att jag skulle ta en spruta Ovitrelle för att säkerställa ägglossning innan återföring av blastocyst. Efter återföring skulle jag sedan ta en halv Ovitrelle på kvällen och sedan ytterligare en halv spruta på fyra dagar senare. Av den anledningen vet jag inte - om jag tar ett graviditetstest - om jag är gravid eller om det är Ovitrellen som spökar. Är idag på BIM -1.

Har någon erfarenhet av att ta Ovitrelle under ruvning? Hur starka blir testen med Ovitrelle i kroppen? Kan man räkna med att man är gravid om testerna blir starkare varje dag (om än inte jättestarka)?

• Svar på tråden Ägglossningssprutans effekt? Gravid?
  • Amser
    Snuttis2 skrev 2017-11-10 15:28:31 följande:

Otrivelle kan sitta i o visa falska + upp till 10 dagar så innan det gått så många dagar är det omöjligt att veta!

Styrkan på ett test behöver inte betyda mer hormoner(det står ofta på grav testen)

Du får ha is i magen o avvakta ett tag : )

Fördelen är att fram tills man vet kan man vara lyckligt ovetandes !

Tack snälla! Is i magen är svårt att ha men förstår att det är nödvändigt. Har inga symptom så förmodligen är det inget plus denna gång, men man slutar ju aldrig att hoppas.
  • Amser
    Karins08 skrev 2017-11-10 16:57:50 följande:

När gjorde du FET? Och när har du testdag?

FET med blastocyst den 2/11. Testdag den 13/11 (med blodprov är det tänkt)...
  • Amser
    Snuttis2 skrev 2017-11-10 20:40:25 följande:

De gånger jag kände symtom under ruvningen var bara falska känningar sannolikt biverkningar av lutinus , de riktiga symtomen som kom vid graviditeterna kom först runt v 6!

Tack för "pepp"! ???? Jag har varit gravid två gånger tidigare, men då efter nedreglering och massor av hormoner som gav symptom. Ena graviditeten ledde till min son och den andra blev ett MA. Nu när jag kör FET i egen cykel är det svårt att jämföra.. eller rättare sagt, jag känner inget alls mer än något enstaka "stick" i livmodertrakten.
  • Amser
    Karins08 skrev 2017-11-11 14:14:41 följande:

Jag tror det är plus då! så grattis!

Jag gjorde FET den 19:e oktober och plussade en vecka efter det även om testdagen var först den 1:a.

Jag tog ovitrelle jag med, fast allt på en gång.

Grattis till plus!! Så härligt!! Jag hoppas innerligt på samma resultat men vi får se... Testade du flera gång er? Blev dina streck starkare varje dag?
Svar på tråden Ägglossningssprutans effekt? Gravid?