Mmbam skrev 2018-01-15 21:48:49 följande:
Kände så igen mig i alla dina funderingar och frågetecken.. precis fått reda på att han har noll spermier, via spermaprov. Jag blev också utredd då man först trodde att jag dålig äggstocksreserv.
Så först gick jag runt förkrossad pga misstanke att jag hade för få ägg. På VUL såg dem sedan massa ägg (10+15) på vardera äggstock. Men då kom nästa chock med hans spermaprov som var totalt nollat. Hela vår värld rasade och rasar nog ännu.
Nästa steg för oss är kromosomanalys för att se om det är genetiskt eller ej. Är det inte genetiskt så finns det chans att det kan finnas spermier att plocka ut från pungen och sedan isci.
Men om det är genetiskt medfött att det inte finns spermier så är spermadonation det enda alternativet vi har..
Ett barn är alltid ett barn, men vår önskan kring ett helt biologislkt barn stor, kanske kommer man sakta att smälta och förstå..
Åh jag vet precis hur du känner dig! Och jag lider så med er ... Den här informationen är den värsta man har behövt tackla i sitt liv. Fruktansvärd situation att hamna i och det är lätt att bli bitter. Jag känner också igen känslan i att man verkligen har en önskan om ett barn som är 50/50 av en själv och ens partner. Vet inte hur man ska ta sig igenom allt..
Sen i slutändan spelar säkert det ingen roll när barnet väl är här men..
Enligt vår läkare så fanns det inga kromosomsvårigheter i vårt fall..