Han har Inga spermier, jag PCO. Vad händer nu?
Vilken tuff sits det måste vara! Barn ger ju så mycket glädje i livet. Har du funderat på donator?
Vilken tuff sits det måste vara! Barn ger ju så mycket glädje i livet. Har du funderat på donator?
Det är verkligen som om livet har stannat... Visst funderar man över donerade spermier. Skulle det bli så att det blir vår väg att gå så får nog både jag och sambon bearbeta det först. Känns väldigt tufft. Mycket att ta ställning till. Och helt ärligt är jag rädd för alla känslor och tankar.
Kände så igen mig i alla dina funderingar och frågetecken.. precis fått reda på att han har noll spermier, via spermaprov. Jag blev också utredd då man först trodde att jag dålig äggstocksreserv.
...
Men om det är genetiskt medfött att det inte finns spermier så är spermadonation det enda alternativet vi har..
I går gjordes biopsin i Linköping och det hittades inga spermier, trots bra och mycket vävnad (tror det var så läkaren sa). Min sambo hade både höga fsh? värde och lågt testosteron.. Vilket inte var ett gott tecken. Vävnaden skulle skickas på analys och beroende på resultat på det så KANSKE en remiss kunde skickas till Göteborg för micro-tese. Men det känns lite hopplöst just nu.