Inlägg från: Anonym (Noppe med två pe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Noppe med två pe)

Att inte unna sig nubben för att barn är med?

Anonym (Julgranen) skrev 2017-11-08 19:37:32 följande:

Julen handlar om barnen men inte i praktiken om alla vuxna super, vet ni om att ett spädbarn känner av ifall föräldern är påverkad? Ni kan åtminstone hålla er tills barnen lagt sig,är EN dag om året som är barnens förutom deras födelsedag, och inte ens då får det handla om barnen? Hur kul är det att som barn leka med sin pappa eller mamma som är på lyset? Känns det tryggt? Känns det äkta? Vi har alkoholfritt på julen och nyår. Vi kan skratta leka spela spel umgås ha det kul alla i familjen, utan droger. Och det märks att alla uppskattar en sån tillvaro. Kom ihåg att julklapparna har inget värde med frånvarande vuxna. Det barnen kommer ihåg är inte leksakerna,men att ni kunde leka och finnas där och dela upplevelsen med de. Känns trist att man får detta till att handla om moral när det är självklar respekt mot sina barn.

Men snälla någon, var har du fått det ifrån? Att julen skulle vara barnens högtid?

Hur vet du vad ett spädbarn märker eller inte? Jag lovar, ingen unga tar skada av att de vuxna dricker i de små mängder ts beskriver!

Jag håller med om EN sak du skriver och det är att ungarnas födelsedagar är deras dag. Julen är det inte. Inte hr mycket du än vill.
    Kanske hemma hos dig men inte generellt.

Mamma eller pappa är INTE på lyset efter den lilla konsumtionen. Det ärbara löjligt att påstå.

Trevligt för er att ha alkoholfritt på jul och nyår, helt ok dessutom. MEN döm inte andra för att du har valt denna form av firande.

"Respekt mot sina barn" att avstå god dryck till maten? Jo, tjena.
    LauraPalmer skrev 2017-11-08 20:31:43 följande:
    haha :-P Ja om jag firade barn med jul så skulle jag nog definitivt behöva något lugnande för att stå ut med tjat och hyperaktivitet. 
    Samma här!
    Iallafall om det var med sådana där skitnödiga föräldrar som tror att ungarna får men för livet om det skålas lite.

Jag firar med vuxna barn och ett barnbarn och vi ska minsann ta både en nubbe och ungefär det ts ska. Inga bekymmer.
    Anonym (------) skrev 2017-11-09 19:11:07 följande:
    men inte samtidigt utgår jag ifrån? jag menar båda ni föräldrar kommer välinte dricka alkohol samtidigt när ni kommer ha ett så litet barn?

Själv dricker jag inte vare sig det är jul eller inte men har inga problem med folk som dricker med måtta, folk som ljuger för sig själva eller andra däremot när det gäller drickandet har jag inget övers för.
    Och vad skulle det göra om hon tog en nubbe och någon öl under en hel dag?
    Det är ju inte direkt något man blir påverkad av!

Kom inte med det där tramset "ifall det händer något så måste någon kunna köra" bara.
    Anonym (------) skrev 2017-11-09 19:33:00 följande:
    trams? eh.. man kan udnra vad som är trams
    bara idioter tycker det är ok att båda föräldrar dricker alkohol när det är ett väldigt litet barn det finns hur många exempel på barn som har dött eller skadats för livet pga av föräldrar som druckit men du kallar detta för trams alltså?

varför har du problem med att en förälder är nykter? är det så viktigt för dig at tdet ska vara rättvist at om en fölrälder dricker så ska den andre också få gära det eller vad är problmemet för dig? de flesta kan dricka med måtta och de flesta ha ringa problem med att turas om vem som kan unna sig alkohol  men har man ditt tänk så lutar det ju mer åt någon som har alkoholproblem för nej att båda vuxna dricker alkohol när man har ett litet barn under året det är ju bara idiotiskt
    Vadå "eh"?
    Vad är det för ord?

Jaja, till saken.
    Tror du att alla som har småbarn har körkort?
    Tror du att en nubbe och en öl gör någon oförmögen att ta hand om en ettåring?

Jag har inga problem med att en förälder är nykter, var fick du det ifrån?
    Och var sades det att båda skulle dricka...???

Du har för livlig fantasi, du påstår saker som jag inte skrivit.
    Anonym (pajar) skrev 2017-11-09 19:35:10 följande:
    Man får hoppas att du inte har barn för det där tänket är rent av livsfarligt.

Vi kan unna oss vin och öl ibland men en av oss är alltid nykter
    Jodå, jag har barn.
    Fast de är stora nu och tänka sig, det blev folk av dem även fast jag inte var hysterisk runt alkohol när de var små!

Varför måste en av er vara helt nykter? Hur gamla är era barn?
    Anonym (------) skrev 2017-11-09 20:29:26 följande:
    Just för att man ska kunna köra bil ifall något skulle hända, att få tag i taxi under midsommar, jul, nyår är inte alltid det lättaste och det behöver inte vara akut så till den grad att man ska behölva ambulans.
    Att vi kan unna oss ett glas ibland är en sak men varför känner sig vissa så hotade av att en av oss avstår om vi båda och barnet är bortbjudna? tycker snarare det är mer suspekt än att en förälder frivilligt väljer att avstå från ett glas vin då och då.
    Har du tänkt tanken att alla inte har bil eller körkort?
    Hur ska de göra tycker du, eller de kanske inte ska få ha ungar?
    Anonym (------) skrev 2017-11-09 20:39:40 följande:
    Säger personen som skriver 'Noppe med två pe' *suck*

Du verkar vara väldigt agressiv och ha problem med att alla inte delar din syn på alkohol, jag orkar inte spekulera varför du verkar ta den här frågan så personligt till en milda grad att det gör dig så upprörd.

Nu väljer jag att ignorera dig och inte svara på dina inlägg mer då jag tycker du är så pass ointressant.
    Haha, ja att du saknar humor förvånar mig inte.
    Upprörd är det minsta jag är. Skål

Bra beslut, vi ignorerar varandra. *kram* Cool
Svar på tråden Att inte unna sig nubben för att barn är med?