MaTery skrev 2017-11-17 18:55:04 följande:
Hej Elan100
Inga beslut tagna. Barn överallt känns det som. Finns aldrig möjlighet att prata men jag vill behålla:). Vår yngsta är 3 o innan det har vi 12 o 16. Så det stora hoppet är redan gjort men visst det är en sak o ha en liten o en annan med 2. Jag vill göra NIPT men det finns inte i vårt landsting så jag funderar på att vända mig till annat landsting. Privat kostade det 7000kr!!?! Helt galet! Har ett problem som gör att prov i magen helst ska undvikas.. vilket också är en bidragande orsak till tvekan här.
Annars har jag haft lite bruna flytningar i en vecka nu. Men haft så tidigare så det är nog ok. Inte kontaktat mvc än. Är i v. 7. Hur mår du??
Vi funderade på NIPT också, här kostar det 5900kr på Carlanderska i Göteborg. Var på inskrivningen hos BM i måndags och vi diskuterade alla tester. Vi beslutade att ta moderkaksprov och fostervattensprov för vi vill veta till 100% om barnet har en kromosomavvikelse. Vi har en pojk i vår familj, min bonusarna, som har downs och min yngste pojk har ADHD. Vi har det bra, allt flyter, men vi är överens om att vi inte orkar fler barn med funktionsnedsättning. Idag pratade jag dock med BM om att göra ett KUB för fostervattensprovet görs inte förrän i v 15.
När tänker du kontakta Mvc? Har flytningarna avtagit?
Jag mår sådär alltså. Har börjat må illa och klarar inte av dofter/lukter alls! Kul om vi kunde följas åt! :)