Inlägg från: tillfrisknande |Visa alla inlägg
  • tillfrisknande

HJÄLP! Läkaren säger Ångest/stress, tvekar! Symptom på stress och ångest? kanske MS eller Hjärntumör?

Du skriver att du klarar av dina problem eftersom du själv "i princip aldrig stressar över saker eller har ångest". Men det låter som att dina fysiska symptom (fast alla värden är ok) är ditt sätt att reagera på omvälvande saker som händer i livet. Det blir som en kroppslig ångest. Jag tror att du behöver bearbeta det som har hänt och  hitta ett bra förhållningssätt. En psykolog skulle kunna hjälpa dig, hoppas du snart får den kontakten. Och medicin kan absolut hjälpa, men antidepressiva mediciner ger ofta en viss försämring de första veckorna, så det kan vara lite tufft. Jag har precis fått ångestdämpande medicin som verkade nästan direkt. Innan dess hade jag en antidepressiv medicin som inte gav nån bra effekt alls. Så medicin kan absolut hjälpa, bara det är rätt medicin. Men du måste först och främst få en bra bedömning av en läkare, och kanske helst nån annanstans än på akuten, där de inte hinner sätta sig in i fallet. Försök få en tid på en psykiatrisk mottagning, kanske med remiss från din husläkare. Det är bara destruktivt och förlorad tid att gå omkring med såna symptom som du har. Försök ha tålamod och testa de mediciner som en psykiater skriver ut. Du kommer till slut att må mycket mycket bättre än nu.

Svar på tråden HJÄLP! Läkaren säger Ångest/stress, tvekar! Symptom på stress och ångest? kanske MS eller Hjärntumör?