• Milou3

40+ med BF sommaren 2018

Fröken Sol skrev 2017-12-29 10:18:20 följande:

Iiihh!

Har precis varit på ultraljud och är så glad över att allt ser bra ut så långt. Den lilla piraten har ett hjärta som slår, armar och ben, två hjärnhalvor och en litenliten nästipp. Piraten ägnade sig mest åt att sörpla fostervatten och veva med armarna när vi kikade in. Fascinerade hur verkligt allt kan bli. Ett litet liv! Wow!

Och så himla fint att få ligga och hålla den blivande pappan i handen och titta på det lilla miraklet. Vi valde att skippa kub och bara göra ett vanligt ultraljud. Är det fler som gjort det eller funderar på att göra det?

Nytt bf: 27/6

Vad skönt att allt såg bra ut!! :)

Vad hade du för Bf innan?
  • Milou3
    Fröken Sol skrev 2017-12-29 12:36:39 följande:

28/6, så det var ingen större skillnad. Men om jag får sia (och utgå från mina två tidigare graviditeter) så tror jag på den 24/6. Vad har du för bf?

Jag har inte fått något Bf än :) är bara i vecka 8+0

Men enligt min app så blir det 8/8
  • Milou3
    InaLo skrev 2017-12-29 16:48:37 följande:

Det gick jätte bra på ul i dag. Trode vi skulle göra Vul men hon gjorde vanligt ul. Hon sa att allting såg toppen ut. Precis som man vill. Hon sa även att hon tror att kub kommer gå bra. Hon visade mig hjärnhalvorna som såg jätte bra och hon beskrev allting så noga. Hon flyttade fram mig från 9+3 till 9+6 så nytt bf 28/7 istället för 31/7

Hon sa även att när allting såg så fint ut så var risken nere till 0,5% för MF trots min ålder. Så det kändes bra.

Vad skönt att slippa VUL :)

Och måste känts skönt att bli framflyttad!

När blir nästa koll?
  • Milou3
    InaLo skrev 2017-12-30 10:32:39 följande:

Det är lite som att få spola fram tiden lite, den går ju så sakta. Gick in i vecka 11 i dag. Jag börjar våga tro att det kanske blir en bebis av detta.

Efter 17 försök, 1 missfall, fsh på 26, amh på 0,3 och äggstockar så små att det knapt syns på ul. Så är man ändå gravid naturligt med vad som ser ut som ett friskt foster.

Kanske hjälpte med alla naturläkemedel och ändrad kost.

Oj jäklars! :) vad extra underbart det måste kännas!!

Jag tror helt klart på kostens inverkan samt även på många naturläkemedel. Tror även på tankens kraft :)
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-02 19:35:06 följande:

6+0. Börjar kännas lite lugnare men vågar inte andas ut än på länge. Vul på torsdag..

Grattis! Vad härligt att se :)
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2018-01-03 09:21:28 följande:

Går in i v11 (10+0) idag. Ska på inskrivning hos bm. Känns fortfarande overkligt och livrädd.

Såå mysigt! Då känns allt lite mer verkligt tycker jag, just första bm-besöket :)
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-03 12:27:06 följande:

Tack får hoppas detta får fortsätta.. Nr 5 och sista bebis isf... Bitterljuv känsla.

Hur går det för dig?

Mår så fruktansvärt illa så jag knappt kan stå upp om dagarna så måste få någon medicin mot detta. Ska göra ul eller vul i morgon och be om det då!

Drar till Marrakech på lördag så vore ju skönt att få uppleva lite av staden och inte bara ligga på hotellet :/

Går in i V.10 på fredag.
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-03 14:19:02 följande:

Testat ingefära? Annars tror jag lergigan comp är ganska effektiv. Mitt illamående har börjat med. Än så länge överlever jag men tuffa dagar.. Urk!

Åh härligt att få komma iväg lite, hoppas resan gör underverk

Ingefära hjälper inte fast jag kanske måste gnaga på den rå? Lergigan hoppas jag få utskrivet i morgon!

Grejen är den att när jag googlat gravidillamående så läser jag många med extremt illamående som även fått just prednisolon att äta, vilket de upplevt hjälpt bäst! Och jag äter ju redan det.

Får prata med läkaren i morgon och se vad han säger. Det här är sjukt jobbigt iaf, även om jag är tacksam varje sekund över graviditeten.
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-03 17:29:33 följande:

Bäst effekt rå men en del gör nått avkok och smuttar på. Jag ska iaf köpa hem..

Ska testa rått då :)
  • Milou3
    Letgoddecide skrev 2018-01-03 22:31:43 följande:

Sådär, då har det gått 12 veckor och nipt var bra! :) :) Konstigt nog är det som att jag fortfarande, av någon anledning ändå inte riktigt kan tro att det här ska gå vägen. Började direkt fundera på allt annat som kan gå snett då jag fått resultatet. Fattar inte själv varför jag tänker så. Men ska försöka skärpa mig och utgå från att det här blir bara bra. Vill någon starta en fb-grupp för oss "äldre" men som inte kommer upp i fyra barn så hänger jag på där.

Vad skönt att du fick bra resultat på nipt!

Hur mår du nu i V.12? Svårt att dölja magen eller har ni kanske redan berättat för folk?
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018