• InaLo

40+ med BF sommaren 2018

I dag blir det Vul så spännande och nervöst. I dag är jag 9+3.

• InaLo
    Fröken Sol skrev 2017-12-29 10:18:20 följande:

Iiihh!

Har precis varit på ultraljud och är så glad över att allt ser bra ut så långt. Den lilla piraten har ett hjärta som slår, armar och ben, två hjärnhalvor och en litenliten nästipp. Piraten ägnade sig mest åt att sörpla fostervatten och veva med armarna när vi kikade in. Fascinerade hur verkligt allt kan bli. Ett litet liv! Wow!

Och så himla fint att få ligga och hålla den blivande pappan i handen och titta på det lilla miraklet. Vi valde att skippa kub och bara göra ett vanligt ultraljud. Är det fler som gjort det eller funderar på att göra det?

Nytt bf: 27/6

Vad härligt att allt såg bra ut!

Vi har inbokat kub 17/1 så det har vi inplanerat.

Sitter bara och väntar tills 13.30 då jag ska göra mitt ultraljud.
  • InaLo

Det gick jätte bra på ul i dag. Trode vi skulle göra Vul men hon gjorde vanligt ul. Hon sa att allting såg toppen ut. Precis som man vill. Hon sa även att hon tror att kub kommer gå bra. Hon visade mig hjärnhalvorna som såg jätte bra och hon beskrev allting så noga. Hon flyttade fram mig från 9+3 till 9+6 så nytt bf 28/7 istället för 31/7

Hon sa även att när allting såg så fint ut så var risken nere till 0,5% för MF trots min ålder. Så det kändes bra.
  • InaLo
    Letgoddecide skrev 2017-12-29 17:29:07 följande:

Grattis fröken sol och InaLo till era fina ul

Något annat, värktabletter eller inte ? Har just nu sprängande huvudvärk..

Har bara hört att paracetamol går bra men inte Ipren.
  • InaLo
    Milou3 skrev 2017-12-29 22:42:04 följande:

Vad skönt att slippa VUL :)

Och måste känts skönt att bli framflyttad!

När blir nästa koll?

Det är lite som att få spola fram tiden lite, den går ju så sakta. Gick in i vecka 11 i dag. Jag börjar våga tro att det kanske blir en bebis av detta.

Efter 17 försök, 1 missfall, fsh på 26, amh på 0,3 och äggstockar så små att det knapt syns på ul. Så är man ändå gravid naturligt med vad som ser ut som ett friskt foster.

Kanske hjälpte med alla naturläkemedel och ändrad kost.
  • InaLo
    mammielin skrev 2017-12-30 15:03:32 följande:

Hej! Jag fick dåliga siffror på kub, och ska göra fostervattensprov på tis. Någon som gjort det? Hur gick det? Jag har drömt i flera veckor att jag börjar läcka fostervatten och att det inte upphör ????

Fy vad jobbigt! Vad fick du för siffror. Som bm sa till mig i går, trots att bebisen värkar se bra ut så för man i min ålder(39) dåliga siffror.

Läskigt med sådana drömmar. Men man säger ju att man drömmer mer livligt nu som gravid. Jag drömde jämt att jag födde min dotter i köket och det var fyllt med vatten upp till knäna. En utav gångerna visste jag att det var en katt där inne och jag grått jätte mycket för jag ville ju ha ett barn.
  • InaLo
    mammielin skrev 2017-12-30 17:58:00 följande:

1:53 eller om det var 1:57.... på DS de andra var det bra siffror på. Syntes inger avvikande på ul utan det var blodprovet som tog ner siffrorna och ålder såklart. Ja jag är så oroad att det ska sätta igång ett missfall, drömmer ju aldrig livligt annars..

Det är ändå bättre en avvikande ul. Jag tog ett fosterdiagnostik blod prov när jag väntade dottern och fick då dåligt resultat och gjorde fostervattenprov. Men allting var bra. Jag var 32 år gammal då. Räknar med att blodprovet blir dåligt nu med. Det är hemskt att få sådant svar men risken är ju ändå liten att det är frågan om DS. Risken är ca 1,7% att något är fel men chansen är 98.3% att allt är det är ok
  • InaLo

I går kväll deckade jag klockan 21.00 ner min yngsta skulle somna. Sambon och mellersta dottern tyckte det var lagom kul som själva satt uppe och spela bingo. Jag vaknade av smällarna klockan tolv och gick upp i 10 min och tittade ut genom fönstret sedan sov jag igen. Jag var så lättad när sambon sa till mig. "Du ser helt slut ut, gå och lägg dig"

• InaLo
    miachr78 skrev 2018-01-01 09:41:14 följande:

Hej. Hittade in till er och ansluter mig gärna till gänget. Är 39år och väntar barn nr 4 i juLi. Är nu i vecka 10+4. Ska på kub den 9/1 så en veckas väntan kvar.

Hej och välkommen!

Är själv 39 år och väntar 4:an i juli lika spännande varje gång
  • InaLo
    DragonWoman skrev 2018-01-02 19:35:06 följande:

6+0. Börjar kännas lite lugnare men vågar inte andas ut än på länge. Vul på torsdag..

Så skönt, det är ju inte så lätt att slappna av när man vil något så mycket. Man är ju lite för medveten om riskerna. Jag har lovat mig själv att trots alla risker så ska jag värkligen se till och njuta också.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018