40+ med BF sommaren 2018
Myrkrypning i benen lät ju inge vidare heller.
Hm.. funderar lite till.
Myrkrypning i benen lät ju inge vidare heller.
Hm.. funderar lite till.
Gjorde kub í dag och fick 1:20000 Så det är man nöjd med. Det tog 40minuter att få fram bilder som gick att mäta så det var mysigt se bebisen så länge. Alltin såg fint ut och nackspalten var 1.5mm. Nytt bf 26//7
Hej!
Det blev inget ?kanske igen? och inget efterlängtat sommarbarn. Jag vet inte just nu om vi ska ge upp eller inte. Vi har ju två underbara barn redan, tiden går mm mm Just nu väntar jag på att få en läkartid hos en annan instans för att sedan få tabletter för att så att säga blöda ur det som inte blev något och som antagligen inte varit något på en månad eller så. Vi får se hur jobbigt det blir och sen ta oss vidare därifrån. Allt känns tufft och ledsamt just nu.
Lycka till alla blivande mammor härinne och fortsätt att stötta varandra!!
Äntligen har jag fått ett datum att förhalla mig till! Var igår på VUL och där inne slog ett litet hjärta med regelbundna starka slag Är i v. 6+3 så det är fortfarande väldigt tidigt och jag fick ju höra allt om risker med graviditet efter 40... har dock ett NIPT inbokat och hoppas att går vägen. Nu är den stora frågan när vi ska berätta det för barnen... dottern (11) är redan misstänksam då hon rvkade se att mannen tittat efter en ny Chariot ("Henry är ju fem, varför behöver ni en ny vagn?") och jag slutat dricka vin till helgmiddagarna och spionerar hejvilt efter ledtradar.
Vi kommer vänta tills efter kub och extra ultraljud. Av mina är det bara en som "vet" .. Lillkillen envisas med att det är en bebis i mammas mage, han bara vet. 3 år gammal dessutom
Jag har inte skrivit i tråden förut, tror jag, men jag blir 40 i år och väntar 3:e barnet i juli.
Nu har jag gjort KUB. Fick 1:11000 på downs och 1:2000 på de andra två. Innan kub var jag säker på att vi skulle göra nipt ändå, oavsett resultat. Men nu vacklar jag lite. Får man falskt positivt, vilket kan hända om jag förstått det rätt, på nipt måste man ju göra FVP ?i onödan? samtidigt skulle jag känna mig mycket lugnare om resultatet var negativt, jämfört med den lilla oro som ändå, av någon anledning, finns efter KUB. Vi fick ju bra siffror som jag förstått det, men det är ju ändå bara en sannolikhet.. tycker att det är ofantligt svårt att bestämma hur vi ska göra..
Någon som har någon tanke? Hur har ni gjort som fått bra på KUB? Gjorde ni nipt ändå? Visst är mina siffror bra?
Är lite nyfiken om hur mycket ni har gått upp och i vilken vecka ni är. Även kul att vetahur mycket ni har gått upp i era tidigare graviditeter.
1:an 18kg åt ganska onyttigt
2:an 10kg (trots stor bebis på 4.3kg)
3:an 12-13kg
4:an Jag hade gåt lite ner ibörjan men nu är jag på + 1.5kg i vecka 14
Det här är min första graviditet och jag är i v 19+3 och har gått upp ca 3.5 kg. Normalviktig innan så hoppas jag slipper bli jättestor:) Tänker på vad jag äter på veckodagarna iallafall och försöker träna varierad träning ca 4 dagar i veckan, men det vet man ju inte hur länge det går:)
Låter ju trist om man skulle få skäll från BM? Är det så? Viktigast är väl att man själv och bebisen mår bra?
Får man fråga vilken vikt det handlar om då?
Hej! Plussade förra veckan och har därmed BF i slutet på september. Jag fyller 40 i augusti, och min sambo är sju år yngre än mig.
Har två killar, 8,5 och 6 år och jag o sambon väntar nu första gemensamma. Vi blev gravida på första försöket i somras, men det visade sig vara en ofostrig graviditet, men nu har vi alltså lyckats igen.
På grund av höstens jobbiga erfarenhet så har vi blivit lovade ett tidigt VUL (inte så lätt att få här annars) så ska och kolla så att det finns något där inne om någon vecka.
Igår hade jag första dagen sedan graviditeten en dag utan krämpor. Inget illamående och halsbränna, jag var inte trött. Hoppas det vänder nu i v 15. Då börjar man såklart oroa sig istället. Blir lite trött på mig själv.
Hur mår ni andra nu?
När började ni få mage om ni fått det än? Med min första tog det typ till 6e månaden innan folk kunde se! Med dom andra två minns jag inte hehe! ;)
Jag gömmer min mage nu med tjocka tröjor. Annars skulle st synas????
Tack!:) Min yngsta är 16, så denna lilla plutt får stora syskon:)
OJ så snabbt han/hon ville ut! Jag funderar oxå på förlossningen, mer eller mindre panikartat. Mina förlossningar har varit jobbiga på olika sätt. Vet inte om kjejsarsnitt är bättre?? Min första föddes med navelsträngen runt halsen, hon var helt blå och dom sprang iväg med henne direkt. Det gick ju bra, men traumatisk upplevelse:/ När min andra dotter föddes förlorade jag massa blod, moderkakan fastnade och ville inte komma ut. Min son föddes snabbast, han hade ganska bråttom ut och därav sprack jag ordentligt, fick opereras och hade där efter problem lång tid efteråt. Nu råder det dessutom personalbrist, det är sommar o semester när jag ska föda och dessutom verkar det vara väldigt många som ska föda i juli som mig i vårt område. Kjejsarsnitt känns tryggare? Finns ju massa risker med det med, men känns som att dom ändå måste vara ett gäng vid en operation. Vad tror ni?
Halloj mammisar! ;) Vet ni nåt om mf statistiken i v12 när man är 40år? Har sett hjärtat slå. Skulle gärna vilja hitta en lista!
Jag vill oxå vänta med att köpa grejer tills kubtestet. Men längtar! :D
När jag gjorde ul i v9+6 och allt såg fint ut då så sa bm att MF risken va 0,5% trots min ålder(fyller 40snart)
Jag vill också hoppa in här hos er????
Fyller 42 år i september och är gravid i vecka 14.
Har tidigare en dotter på 7 år.
Har gjort nipt som vi väntar svar på.
Vore kul att följas åt????
Hoppar in här jag med ????
Är 43år o ska ha mitt tredje barn..
Har varit nervös innan svaret på NIPT testet kom.. Men allt va helt ok..
Har bara berättat för min mor o svärmor och chefen..
På måndag ska jag göra ultraljudet, efter det ska mina barn få veta o resten ????
Jag är idag i 19+3
Känner av väldigt tydligt imagen...
Min störste e 21 o bor inte hemma.. O minstingen e 11 år, så det är härliga hopp imellandom.. Dom e halvsyskon..
Ingen av dom har sagt nåt iallafall.. ????
Så det ska bli skönt att få berätta på måndag ????
BF 9.9 med Nummer 3 (10+6) Blev ordentligt omskakad i går då jag plötsligt började blöda häftigt. Svimmade och drabbades av en chock. På förlossningen kollade de allt väldigt noga och UL visade en pigg liten krabat med starka hjärtslag. De tror att en kant av moderkakan kan ha löst sig. Jag är nu sjukskriven och uppmanad att ta det lungt. Har aldrig haft problem tidigare och blev riktigt rädd. Har någon annan varit med om liknande? Hur har graviditeten gått?