40+ med BF sommaren 2018
Favoritar denna tråd! Inte plussat än men det känns som det kan bli ett plus snart.. : - o
Är 41 o har en liten på 1 år, så det är skräckblandad förtjusning att kanske vara gravid igen..
Favoritar denna tråd! Inte plussat än men det känns som det kan bli ett plus snart.. : - o
Är 41 o har en liten på 1 år, så det är skräckblandad förtjusning att kanske vara gravid igen..
Så, nu har jag börjat landa lite i att jag är gravid. Det är många saker att bearbeta. jag har 3 barn sedan innan med en annan man. Det var 3 helvetiska graviditeter. jag hoppas så att den här ska bli annorlunda, men jag mår redan illa Är det någon fler än jag som har en äldre pappa till bebisen?
Hallå alla!
Jag plussade precis! : D
Hoppas det är ok att jag hänger på här, fast för mig blir det BF september. Så spännande och lite nervöst!
Jag har precis fyllt 41 och har en liten sen innan, född i oktober -16. Funderat jättemycket vad som blir bäst för vår lilla, och kom fram till att det är väldigt roligt och viktigt med syskon. Särskilt eftersom nästan alla vi umgås med har äldre barn. Så hoppas att det blir bra för vår lilla även om han får mindre tid av oss.
Och jag håller tummarna för att jag kommer må bättre denna gång, förra grav var jag så sjukt trött och spydde ända till v 20 (eller ännu längre, minns inte).
Har varit dålig på att träna sedan 1:an kom också, vet inte om det är någon idé att börja nu...
Hej Vad kul och vilken tur ni har att plussa igen vid 41! Jag har en liknande situation, ett barn från -16 och ett till påväg nu, är 42 Jag kämpar på med träningen tror man tjänar på det
Hej! Plussade förra veckan och har därmed BF i slutet på september. Jag fyller 40 i augusti, och min sambo är sju år yngre än mig.
Har två killar, 8,5 och 6 år och jag o sambon väntar nu första gemensamma. Vi blev gravida på första försöket i somras, men det visade sig vara en ofostrig graviditet, men nu har vi alltså lyckats igen.
På grund av höstens jobbiga erfarenhet så har vi blivit lovade ett tidigt VUL (inte så lätt att få här annars) så ska och kolla så att det finns något där inne om någon vecka.
Det blir väl knappt ett år och nio månader mellan dem. Hur långt mellan era? Liksom för er så har de flesta av våra vänner barn som är äldre, vissa nästan vuxna så vi är också glada för ett syskon. Jo, jag tränar bara på gym nu och simmar, det är vad som fungerar nu under graviditeten. Känns viktigt för jag är lite nervös hur jag ska orka med två små barn (sömnen osv..), man är ju inte 20 längre som sagt Satsar på att äta bra och motionera så har man kanske bättre förutsättningar iallafall.
Hojta till om ni vill vara med i hemlig 35+ grupp på fb
Samma med vårat barn, vaknar ett par gånger per natt. Funderar på om jag ens ska försöka helamma med nästa eller om vi ska ha ersättning på nätterna från början. Ska ni ha det äldre barnet på förskola eller båda två hemma?
Stort grattis !! Jag plussade också i torsdags efter ca 3 år försök och jag blir i år 40 år !! Blir min 5:e barnet !! Lycka till är beräknad 26 sep
Igår hade jag första dagen sedan graviditeten en dag utan krämpor. Inget illamående och halsbränna, jag var inte trött. Hoppas det vänder nu i v 15. Då börjar man såklart oroa sig istället. Blir lite trött på mig själv.
Hur mår ni andra nu?