Inlägg från: Sjuttiosjuan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosjuan

40+ med BF sommaren 2018

Hej tjejer! Får jag vara med här:) Jag fyller 41 om en månad och är gravid för första gången. Min äggreserv är tyvärr typ obefintlig så efter 6 misslyckade Ivf försök gick vi vidare med äggdonation och blev gravida på första försöket. BF 14/6 om allt går som det ska..

Kub på måndag och jag är supernervös!!!

• Sjuttiosjuan
    Milou3 skrev 2017-11-29 21:07:14 följande:

Spännande med första graviditeten! Grattis! Har du fått må bra hittills?

Tack!!! Jag mår oförskämt bra. En del molvärk men annars typ som vanligt. Lite oroväckande med så lite symtom men ska nog bara vars glad för det:)
  • Sjuttiosjuan
    InaLo skrev 2017-11-29 20:46:41 följande:

Grattis vad kul att lyckats bli gravid. Så spännande med första barnet!

Tack så mycket! Vi fick kämpa ett tag och det känns fortfarande helt overkligt:)
  • Sjuttiosjuan

Hej tjejer! Var på KUB idag och allt såg toppen ut! Vi har berättat för familjen nu och dom blev nästan gladare än vi haha:)

Nu är första milstolpen nådd!

• Sjuttiosjuan

[quote=78246466][quote-nick]3hjärtan skrev 2017-12-04 20:03:34 följande:[/quote-nick]Grattis till kub! Vad fick ni för siffror?[/quote

Tack!

1:3060 på DS och 1:20000 på Tr 13 & 18

Nupp 1.5mm

Men vår donator är 31 så vet inte hur det skulle sett ut med min ålder.

• Sjuttiosjuan
    3hjärtan skrev 2017-12-04 21:41:55 följande:

Nu hänger jag inte med? Är det inte din ålder dom räknar på då?

Nej, det är donatorns ålder!
  • Sjuttiosjuan
    Linnet1976 skrev 2017-12-04 23:42:18 följande:

Lägger man inte ihop bägge föräldrarnas ålder?

Det tror jag inte, hon frågade inte efter min sambos person nr alls.
  • Sjuttiosjuan
    Linnet1976 skrev 2017-12-04 23:42:18 följande:

Lägger man inte ihop bägge föräldrarnas ålder?

Eller menade du donatorns och min ålder?
  • Sjuttiosjuan
    Rindi skrev 2017-12-05 10:08:12 följande:

Grattis, skönt!! Vilken vecka är du i (du har kanske skrivit det ovan men jag har glömt)?

Jag går in i v 14 på torsdag! Inte lätt att hålla reda på allas status:)
  • Sjuttiosjuan
    LinuteFrance skrev 2017-12-10 09:49:55 följande:

Hej!

Jag fyller 38 om ca en månad och har försökt att bli gravid i över ett år...men utan resultat ????

Har en som på 7 år från första äktenskapet.

Jag börjar förlora hoppet. Känner mig gammal.

Hur fort gick det för er, tjejer?..

Jag skulle göra en utredning bums! Vi väntade alldeles för länge och sen var det för sent. Tyvärr så dalar ju fertiliteten hos de flesta redan vid 35. Givetvis kan man ha tur och bli gravid ändå men chanserna ökar ju inte direkt. Så behöver ni hjälp på traven är det ju bra att få reda på det snarast möjligt. Nu är vi gravida ändå med äggdonation så det finns ju lösningar ändå men klart man i första hand vill bli gravid med sina egna ägg men för mig var det för sent vid 39. Finns ju bra hjälp att få med Ivf men få får du inte fyllt 40 om du vill utnyttja dina gratisförsök via landstinget. Lycka till!!
  • Sjuttiosjuan
    Milou3 skrev 2017-12-18 12:27:38 följande:

Är det någon mer som har rosa flytningar här ( eller haft) och ev någon liten blidstrimma i flytningen och allt varit bra med bebis ändå?

Haft dessa rosa flytningar i en vecka nu, som iof avtagit senaste dagarna men i morse kom det igen :(

Har symptom och mår mer och mer illa och på VUL i torsdags så pickade hjärtat. Blir ju supernojig!!

Jag har till och med haft flertalet mindre blödningar mellan v 6-11 men som tur är inget efter det. Är i v 15 nu och på kub såg allt fint ut. Säkert ingen fara!!! Men orolig blir man ju:(
  • Sjuttiosjuan
    Jag är bara jag skrev 2017-12-19 21:45:20 följande:

VUL idag och barnet lever!  Så inställd på motsatsen att jag inte riktigt fattat än.

Underbart!!!
  • Sjuttiosjuan
    3hjärtan skrev 2017-12-21 17:47:00 följande:

Gjorde vul idag. Hjärtat fortsätter ticka. Har växt om den ska.

Toppen!!!!
  • Sjuttiosjuan
    Millimo skrev 2017-12-22 18:51:18 följande:

Hej. Jag smyger också in i denna tråd. Har precis fyllt 39 men hoppas det är ok. Jag är nu inne i v 17. Har gjort 2 tidiga vul där de sett ett tickande hjärta och allt såg bra ut. Inför kub var jag jätteorolig för att få dåliga siffror. Allt såg bra ut denna gång med, men nu hittade de 2 små hjärtan. Så lycklig men så svårt att smälta.

Men vilken härlig chock:) Att dom missat det på två UL!
  • Sjuttiosjuan
    Pyret180818 skrev 2017-12-23 06:12:31 följande:

Vi får lov att gnälla, vi är gravida och inte 20 längre 

Jag mår själv illa dygnet runt sedan någon dag tillbaka, frisk luft, sova och att inte glömma bort att äta hjälper.. att inte heller äta för mkt (det gör också det värre) halsbränna, gasig, rapig och yrsel... hela dagarna. Hahaha låter som jag är en 85 årig gammal gubbe.

Vet inte riktigt hur jag ska klara av nyår eftersom jag oftast den senaste veckan gärna somnar kl 20 på kvällen.. Får väl sova middag!

Byxorna är dessutom redan för trånga! Hur är det för  er?

MEN jag är superlycklig och detta är trots allt helt jäkla underbart!!! 

Jag är i v 16 nu och mår oförskämt bra:) Känner mig nästan dum när jag läser era kommentarer om illamående, trötthet osv när jag jag mår typ som vanligt fast med lite större bröst, lätt molvärk men med lite för små byxor iallafall:) Har nog gått upp typ 2 kg redan och dom sitter ju som en smäck på mitten:) Men det är hittills härligt att vara gravid, men lär väl råka ut för något annat längre fram i graviditeten som straff för dessa glidarmånader.

God jul på er tjejer!
  • Sjuttiosjuan
    PS76 skrev 2018-01-15 18:55:22 följande:

Hej, hänger gärna på er här. Jag är 41 och väntar första barnet efter många års försök. På sista IVF-försöket gick det äntligen vägen...

Min sambo har passerat 50-strecket o har 2 vuxna barn. Vi har kommit halvvägs i graviditeten och jag är tacksam att jag än så länge mår så bra.

Kan vara skönt att känna att vi är fler som passerat 40 ????

Grattis!

Jag är 41 och går in i v 20 på torsdag! Vi gjorde 6 Ivf försök som tyvärr misslyckades och har blivit gravida med hjälp av äggdonation utomlands. Jag mår också super hittills och det blir RUL i veckan så hoppas den lilla också mår bra!
  • Sjuttiosjuan
    Kanskeigen skrev 2018-01-18 21:02:53 följande:

Hej!

Det blev inget ?kanske igen? och inget efterlängtat sommarbarn. Jag vet inte just nu om vi ska ge upp eller inte. Vi har ju två underbara barn redan, tiden går mm mm Just nu väntar jag på att få en läkartid hos en annan instans för att sedan få tabletter för att så att säga blöda ur det som inte blev något och som antagligen inte varit något på en månad eller så. Vi får se hur jobbigt det blir och sen ta oss vidare därifrån. Allt känns tufft och ledsamt just nu.

Lycka till alla blivande mammor härinne och fortsätt att stötta varandra!!

Vad tråkigt att höra:( Ta hand om er!
  • Sjuttiosjuan
    InaLo skrev 2018-01-21 07:18:17 följande:

Är lite nyfiken om hur mycket ni har gått upp och i vilken vecka ni är. Även kul att vetahur mycket ni har gått upp i era tidigare graviditeter.

1:an 18kg åt ganska onyttigt

2:an 10kg (trots stor bebis på 4.3kg)

3:an 12-13kg

4:an Jag hade gåt lite ner ibörjan men nu är jag på + 1.5kg i vecka 14

Det här är min första graviditet och jag är i v 19+3 och har gått upp ca 3.5 kg. Normalviktig innan så hoppas jag slipper bli jättestor:) Tänker på vad jag äter på veckodagarna iallafall och försöker träna varierad träning ca 4 dagar i veckan, men det vet man ju inte hur länge det går:)

Låter ju trist om man skulle få skäll från BM? Är det så? Viktigast är väl att man själv och bebisen mår bra?
  • Sjuttiosjuan
    beso skrev 2018-01-21 10:18:59 följande:

En jag känner fick det när hon vägde ungefär som jag..medför risker o så ju tyvärr..

Det är klart om det blir farligt för mamman el barnet så är det väl befogat. Finns ju olika sätt att lägga fram det på dock, taskigt om dom skäller:)
  • Sjuttiosjuan
    sommar 77 skrev 2018-08-27 12:53:37 följande:

Hur har det gått för alla?

Toppen!! Det blev iofs snitt då jag fick jättehögt blodtryck plus att hon låg i säte. Men det har löpt på helt komplikationsfritt och jag är supernöjd att det blev så såhär i efterhand. Vi har fått världens snällaste tjej som blir 11 v på torsdag:) sååå mysigt att vara mamma!
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018