Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

40+ med BF sommaren 2018

Hej. Har fått mitt efterlängtade + efter missfall i februari i år. Bf 28 augusti om allt går vägen. Blir 42 i april.

• DragonWoman
    InaLo skrev 2018-01-03 06:44:17 följande:

Så skönt, det är ju inte så lätt att slappna av när man vil något så mycket. Man är ju lite för medveten om riskerna. Jag har lovat mig själv att trots alla risker så ska jag värkligen se till och njuta också.

Försöker njuta men oron gnager ändå.. Den värsta oron kommer nog lägga sig efter kub och när man isf vet att det är bra så långt.. Men många veckor kvar.
  • DragonWoman
    Milou3 skrev 2018-01-03 10:25:04 följande:

Grattis! Vad härligt att se :)

Tack får hoppas detta får fortsätta.. Nr 5 och sista bebis isf... Bitterljuv känsla.

Hur går det för dig?
  • DragonWoman
    Milou3 skrev 2018-01-03 12:42:14 följande:

Mår så fruktansvärt illa så jag knappt kan stå upp om dagarna så måste få någon medicin mot detta. Ska göra ul eller vul i morgon och be om det då!

Drar till Marrakech på lördag så vore ju skönt att få uppleva lite av staden och inte bara ligga på hotellet :/

Går in i V.10 på fredag.

Testat ingefära? Annars tror jag lergigan comp är ganska effektiv. Mitt illamående har börjat med. Än så länge överlever jag men tuffa dagar.. Urk!

Åh härligt att få komma iväg lite, hoppas resan gör underverk
  • DragonWoman
    Milou3 skrev 2018-01-03 16:15:54 följande:

Ingefära hjälper inte fast jag kanske måste gnaga på den rå? Lergigan hoppas jag få utskrivet i morgon!

Grejen är den att när jag googlat gravidillamående så läser jag många med extremt illamående som även fått just prednisolon att äta, vilket de upplevt hjälpt bäst! Och jag äter ju redan det.

Får prata med läkaren i morgon och se vad han säger. Det här är sjukt jobbigt iaf, även om jag är tacksam varje sekund över graviditeten.

Bäst effekt rå men en del gör nått avkok och smuttar på. Jag ska iaf köpa hem..
  • DragonWoman

På tal om illamående. Med de andra så har jag haft hanterbart illamående som dessutom kommit senare. Nu mår jag illa typ dygnet runt. Varit lite lätt men för 4-5 dagar sen slog det över till detta är inte människa och 3 barn är fortfarande lediga... Ska bli intressant att se hur jag ska klara av att få iväg dom nästa vecka utan att spy på kuppen..

Blir mitt femte barn.. +en liten ängel.

• DragonWoman

Fortsätter blöda. Mörkt rött så mellan rött och brunt. Har kvar graviditetssymtom men inget hopp..

• DragonWoman

Är i v 6 +4 idag. Fortfarande väldigt tidigt. Och ska det nu blir missfall föredrar jag nu än senare. Sist skedde det i v 13+2

• DragonWoman
    nypan78 skrev 2018-01-11 14:00:46 följande:

Tyvärr måste jag hoppa av denna tråden. Skulle ha varit i 6+6 idag och fick en lätt blödning igår och hade en dålig känsla hela veckan, idag bekräftades mina misstankar. Det fanns inget å se - men grav testet är ff positivt. Bara vänta å se. Förmodligen måste vi göra ivf om vi vill ha ett barn till.Vet inte om jag orkar detta igen...

Åh nej beklagar verkligen.

Kram <3
  • DragonWoman

Vul idag och hjärtat slår fortfarande + att storleken stämde med veckan nytt vul om 2 veckor för att hålla koll så det fortsätter utvecklas som det ska

• DragonWoman
    InaLo skrev 2018-01-15 13:13:06 följande:

Så skönt!

Det är väl ändå så att ser man ett foster i rätt vecka med hjärtaktiviteter så är risken för MF väldigt liten. Det sa i allafall en gynekolog till mig föra gången Jag var var gravid och såg min dotter i v 7+1 på VUL

På ett sett så känns det som att tiden går så sakta men ändå fort. Kan inte fatta att det är nästan en månad sedan jul men jag vill så gärna spola fram tiden några veckor så att man börjar få mage och börjar berätta för folk. Längtar så tills att beretta för mina tjejer.

Litar inte alls på det, sist dog han i v 13+2 så lär tyvärr vara orolig väldigt länge denna gången. Avvaktar med att säga något till syskon här tills vi iaf passerar v 15. Kommer nog inte kunna dölja det då iaf
  • DragonWoman
    Candyjunkie skrev 2018-01-19 09:04:04 följande:

Äntligen har jag fått ett datum att förhalla mig till! Var igår på VUL och där inne slog ett litet hjärta med regelbundna starka slag   Är i v. 6+3 så det är fortfarande väldigt tidigt och jag fick ju höra allt om risker med graviditet efter 40... har dock ett NIPT inbokat och hoppas att går vägen. Nu är den stora frågan när vi ska berätta det för barnen... dottern (11) är redan misstänksam då hon rvkade se att mannen tittat efter en ny Chariot ("Henry är ju fem, varför behöver ni en ny vagn?") och jag slutat dricka vin till helgmiddagarna och spionerar hejvilt efter ledtradar.

Vi kommer vänta tills efter kub och extra ultraljud. Av mina är det bara en som "vet" .. Lillkillen envisas med att det är en bebis i mammas mage, han bara vet. 3 år gammal dessutom
  • DragonWoman
    beso skrev 2018-02-12 15:52:35 följande:

Hej välkommen o Grattis! :) Jag är i v 12 nu! Har oxå en på7år snart 8 och två söner på 15 o 4a! :) Hoppas du mår bra i din graviditet? Själv bor jag mest i soffan illamående o sååå trött! Borde gå över om några v enligt bm! Hoppas hon har rätt!

Vi ligger rätt lika då v 12+0 ungefär.. Bf 28 augusti men tror den isf kommer 18-20.
  • DragonWoman
    InaLo skrev 2018-02-21 12:02:45 följande:

Har ni gått fått er tidigare barn på, före eller efter bf?

Hur tror ni fet blir denna gången?

1 6 dagar efter bf

2 7 dagar innan bf

3 10 dagar innan bf

4 9 dagar innan bf

Så denna lär säkert dyka upp innan bf med
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018