Inlägg från: Candyjunkie |Visa alla inlägg
  • Candyjunkie

40+ med BF sommaren 2018

Plussade igår. Är mycket förvirrad...

Blir 41 i februari. Har två barn sedan tidigare (11 & 5) och plockade ut min hormonspiral den 27.11 med tanken "klappar det så klappar det. men jag börjar ju bli gammal.". Har alltid velat ha tre barn. Mannen har dock inte velat tidigare och jag skulle alrig planera ett barn utan att ha honom "med mig". 2017 förändrades mycket i vårat liv (tillsammans sedan 2001), litet av en generalrevision, och mannen omvärderade giftemål (vi gifte oss i april-17) och barn. Nu har jag altså plussat utan att ha haft mens, vet inte i vilken vecka jag är och har ännu inte sagt något till mannen då jag inte vet hur jag känner och tycker nu när det är ett faktum. Mycket förvirrad. Måste kontakta min gynekolog för ett VUL och bestämma BF. Borde vara slutet av augusti / början av september.

• Candyjunkie

Äntligen har jag fått ett datum att förhalla mig till! Var igår på VUL och där inne slog ett litet hjärta med regelbundna starka slag Glad  Är i v. 6+3 så det är fortfarande väldigt tidigt och jag fick ju höra allt om risker med graviditet efter 40... har dock ett NIPT inbokat och hoppas att går vägen. Nu är den stora frågan när vi ska berätta det för barnen... dottern (11) är redan misstänksam då hon rvkade se att mannen tittat efter en ny Chariot ("Henry är ju fem, varför behöver ni en ny vagn?") och jag slutat dricka vin till helgmiddagarna och spionerar hejvilt efter ledtradar.Tungan ute

• Candyjunkie
    DragonWoman skrev 2018-01-19 09:30:29 följande:
    Vi kommer vänta tills efter kub och extra ultraljud. Av mina är det bara en som "vet" .. Lillkillen envisas med att det är en bebis i mammas mage, han bara vet. 3 år gammal dessutom
    Skrattande Vår son "vet" också. Han envisas med att han ska få en lillebror. pratar väldigt mycket om att få ett syskon.  Och blandar ofta in lillkusinen "om han inte kan få någon egen kan moster skicka William med posten". Han är 5.

"Problemet" är min man... han kan inte hålla på hemligheter Drömmer han var nära att tala om det igår, då han pratade om ansvar med dottern (som är lite jobbigt förpubertär Tyst)
  • Candyjunkie
    InaLo skrev 2018-01-21 07:18:17 följande:

Är lite nyfiken om hur mycket ni har gått upp och i vilken vecka ni är. Även kul att vetahur mycket ni har gått upp i era tidigare graviditeter.

1:an 18kg åt ganska onyttigt

2:an 10kg (trots stor bebis på 4.3kg)

3:an 12-13kg

4:an Jag hade gåt lite ner ibörjan men nu är jag på + 1.5kg i vecka 14

1:an +31kg - åt hypersunt och tränade fram till sista veckan. Enorma vattenansamlingar.
    2.an +33kg - åt hypersunt och tränade fram till sista veckan. Enorma vattenansamlingar.
    3:an +3 kg i vecka 8.... går samma öde till mötes denna gång.

Ska tilläggas att jag är liten (1.60) och i normalfall väger jag inte mer än 62-65kg, sa det var väldigt mycket på mig.
  • Candyjunkie

BF 9.9 med Nummer 3 (10+6) Blev ordentligt omskakad i går då jag plötsligt började blöda häftigt. Svimmade och drabbades av en chock. På förlossningen kollade de allt väldigt noga och UL visade en pigg liten krabat med starka hjärtslag. De tror att en kant av moderkakan kan ha löst sig. Jag är nu sjukskriven och uppmanad att ta det lungt. Har aldrig haft problem tidigare och blev riktigt rädd. Har någon annan varit med om liknande? Hur har graviditeten gått?

• Candyjunkie
    beso skrev 2018-02-18 22:17:02 följande:
    Hej! Va traumatiskt men skönt bebis lever! Jo jag va med om nåt liknande när jag väntade min yngsta son. I v10 började jag störtblöda utan förvarning o det rann längs benen. Blev körd till akuten o i bilen fick jag lite ont. Under undersökningen kom en blodklump på 10cm ut och jag skakade o grät..sen vänder plötsligt dr på skärmen o säger bebisen ligger kvar o allt ser bra ut!! Helt otroligt! Hon kunde inte svara på vårt blodet kom ifrån. Det avtog på några dagar o sen blödde jag inget mer. Han föddes frisk i tillgången tid! :) Hoppas det går lika bra för er för det kan det uppenbarligen!
    Vad skönt att höra! Det var precis likadant för mig, låg i sängen och börjde störtblöda. Stapplade upp och svimmade innan jag hann ropa på mannen. På sjukhuset var jag övertygad om missfall (hade dock inga smärtor) tills ett leende spred sig på läkarens ansikte och hon vände skärmen mot mig. Har inte blödit sedan dess och har i morgon mitt inskrivningsbesök pa MVC
  • Candyjunkie
    InaLo skrev 2018-02-21 12:02:45 följande:

Har ni gått fått er tidigare barn på, före eller efter bf?

Hur tror ni fet blir denna gången?

Dottern 1 vecka efter bf, igångsättning.
    Sonen en vecka före bf, vattenavgång på jobbet framför 15-20 personer....
  • Candyjunkie
    InaLo skrev 2018-02-27 13:59:28 följande:
    Ha ha, ja det hade varit kul att se!

Själv fick jag sist vattenavgång hemma och precis så knackar det på dörren och ringer i tellefonen. Så klart prioriterade jag att svara dörren med blöta byxor och svara i telefonen inna sunda förnufftet slog in.
    Ja, det var en höjdare... visade dock chefen hur hängiven jag var som jobbade in i det sista
  • Candyjunkie

Guns n'Roses blir nog knappt. Ed Sheeren ska väl vara ok? Jag gick pa Robbie Williams med mindre än en vecka till BF. Fick bra platser pga magen

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018