InaLo skrev 2018-01-19 19:11:58 följande:
Hej!
Minns att du faktist var med i denna tråd i början. Kommer i håg dig eftersom jag var med i 38+gruppen på planera barn från början och då var du där med. Jag slutade skriva där eftersom jag tyckte det var så jobbigt varje gång mensen kom. Har för mig att du väntar i slutet av juli. Så välkommen tillbaks.
Jag fick 1:20000 men min sambo vil ändå göra NIPT. Jag upplever det mäst bara jobbigt men vi kom överens om att vi ska göra fosterdiagnostik innan graviditeten. Jag hade gärna skippat vidare testning.
Jag har läst att kub hittar 90% av de tre vanligaste kromosonavikelserna.
Hej!
Jag minns dig från 38+ gruppen också :) Ja det stämmer, fick BF 29/7 enligt KUB.
Ja, vi sa också redan innan att vi skulle göra NIPT oavsett, men det är jag som nu efter KUB börjar fundera på annat. Har inte kunnat glädjas fullt ut hittills pga de två MA:na jag hade innan det här och mitt mål har liksom varit att komma till KUB och få se en levande bebis och sedan göra nipt oavsett resultat.
Nu efteråt så känns det som att det bara kommer dra ut längre på tiden, att oron ska fortsätta iom väntan på nipt resultat osv. Samtidigt kanske jag kommer gå och vara lätt orolig resten av graviditeten om jag inte gör det.
Just nu lutar det åt att göra nipt ändå. Sambon vill fortfarande att vi gör det, eller, han säger att jag har mest bestämmande, vi gör som jag vill. Känns lite dumt om jag bestämmer att hoppa över och sen visar det sig att det var nåt ändå. Då lär jag få höra det testen av livet, typ