• Kahlo76

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Jag är 41 och har plussat. Om allt går vägen bör bf vara i början av juli

Har 2 barn från mitt tidigare äktenskap 10 och 7 år:)

• Kahlo76

Min man har heller inga barn. Han är 8 år yngre.

Din???

Jag har inte exakt koll på bf eftersom vi faktiskt inte ens försökte. Trodde att han inte prickade in ågglossningen men hade visst fel????. Så det är lite chockstartat. Imorgon ska jag på vul o är lite nervös.

Funderar lite på fosterdiagnostik. Hur ska ni göra?

• Kahlo76

Men även om det är chockartat så är vi glada. Men så klart nojiga????

• Kahlo76

Hej!

Tack!

Vul gick bra:)

Fast det blev vanligt UL utanpå.

Men ett hjärta som tickade. Var i v 6+3 ca:)

• Kahlo76

Hej!

Känner mig oxå jättegammal (41, blir 42 i april).

Ju mer jag läser desto mer förvånad blir jag över att jag är gravid. Testade en månad utan skydd och då tyckte jag att jag hoppade över ägglossningen (kände mig inte helt redo).ä

Men blev gravid ändå.

Tror det är väldigt individuellt. Har flera kompisar som lämpat med ivf efter 40. Några har lyckats:).

Sen har jag mammas kusin som va "steril" (enligt flera doktorer) men blev gravid när hon va 44 och fick barn när hon va 45. Min kusin va också över 40.

Håller tummarna för alla oss:)

Lite frågor ang fosterdiagnostik. Ska ni göra? Vad i så fall?

• Kahlo76

Hej!

Känner mig oxå jättegammal (41, blir 42 i april).

Ju mer jag läser desto mer förvånad blir jag över att jag är gravid. Testade en månad utan skydd och då tyckte jag att jag hoppade över ägglossningen (kände mig inte helt redo).ä

Men blev gravid ändå.

Tror det är väldigt individuellt. Har flera kompisar som lämpat med ivf efter 40. Några har lyckats:).

Sen har jag mammas kusin som va "steril" (enligt flera doktorer) men blev gravid när hon va 44 och fick barn när hon va 45. Min kusin va också över 40.

Håller tummarna för alla oss:)

Lite frågor ang fosterdiagnostik. Ska ni göra? Vad i så fall?

• Kahlo76

Åh vad tråkigt att höra. Fattar att det känns deppigt just nu men hoppas det blir nästa gång.

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018