• Wolfie13

Var det verkligen ditt livs lyckligaste dag?

Anonym (Eria) skrev 2017-11-06 22:52:09 följande:

Det sägs ju ofta att dagen ens barn föds är den lyckligaste i ens liv, men frågan är om detta är lite förstorat? Mitt barns födsel var livsomvälvande, lite chockartat men absolut inte den dag jag känt mig lyckligast. Min man känner precis likadant vilket var intressant att höra få man alltid hör "det var den lyckligaste dagen i mitt liv".

Så låt oss höra era åsikter!

En ny otrolig lycka i livet började den dagen ja och har sen bara fortsatt.
  • Wolfie13
    Anonym (Fia) skrev 2017-11-07 20:50:16 följande:

Herregud nej. Det var det verkligen inte (amningssvårigheter, förlossningsskador, stress och oro). Och 4 år senare har inte en enda dag med mina barn varit mitt livs lyckligaste dag. 

Låter hemskt för barnen, varför skaffade du flera barn?
  • Wolfie13
    Guapa skrev 2017-11-07 22:40:50 följande:

Hur tänkte du nu? Är det hemskt för barnen att deras föräldrar inte upplevt sina livs lyckliga dagar tillsammans med dem? Föräldrarna kanske har haft ett liv även innan barnens ankomst. Sen har det ju bara gått 4 år, de har gott om tid att uppleva lyckliga stunder tillsammans.

Tycker det låter lite märkligt ja, plus att skaffa flera barn då dessutom... Det var även en väldigt korthuggen kommentar som man lätt kan tolka som att det inte ligger någon lycka i barnen alls.
  • Wolfie13
    Anonym (Stella) skrev 2017-11-07 23:23:58 följande:

Det är inte alltid ett val att skaffa flera barn. Småbarnsåren kan vara tuffa. Speciellt om man har tvillingar. Sen vet vi ju inget om hur lycklig hon var innan barnen.

Ett val har man väl då det finns både preventivmedel och fri aborträtt i Sverige, eller vad menas?

Varje gång jag läser inlägg om icke-lycka efter barn så slås jag av att det alltid är barn i plural. Detta fattar jag inte.
Svar på tråden Var det verkligen ditt livs lyckligaste dag?