• Anonym (Johanna)

Hur många jävla ivf ska man behöva gå igenom?!!?????

Jag är bara jag skrev 2017-11-06 20:28:52 följande:

Har varit så jag vet hur jävligt det känns! 14 IVF:er varav 7 ED och 4 missfall med 5 barn- men jag kom ut på andra sidan med ett barn efter drygt 10 år!   Så ge inte upp! De allra flesta som kan bli gravida kan få barn. Men det kan krävas mediciner som inte är standard och det är ju där man kan stöta på patrull i Sverige ibland. Vad har du provat hittills mot missfallen? Progesteron, Trombyl, Folacin, Levaxin, Fragmin, Prednisolon? Nåt mer?

Hur får man sånna här mediciner utskrivna? Jag har tsh 3.76 och >600 tpo-antikroppar (mot Sköldkörteln) och har varit hos 2 läkare (på fertilitetsklinik + på min vc) och får inte ens levaxin utskrivet. Allt är bra enligt dem, inget som ska påverka fertiliteten. Men jag blir ju inte gravid... Kan inte ens föreställa mig reaktionen om jag dessutom ville ha prednisolon, trombyl och grejer...
  • Anonym (Johanna)
    Jag är bara jag skrev 2017-11-08 21:56:00 följande:

Jag fick Levaxin privat för många år sen när gränsen låg högre och har haft sen dess. Men även mvc och specen var inne på lägre tsh än det "normala" 4,0 när man som jag haft svårt och fått flera missfall. IVF-klinikerna har en gärns på 2,5. Att du inte fått Levaxin är ju en gåta! Gå till en privat liten gynkiinik- där får man oftare hjälp.

Kliniken som sa nej är en privat ivf-klinik. Dom skriver själva att dom är den största i Sverige, vet inte om det stämmer. Så det är inte alls ivf-kliniker som har 2,5 som gräns uppenbarligen. Tycker också att det är en gåta. Kan kanske prova att hitta nån privat gyn...
Svar på tråden Hur många jävla ivf ska man behöva gå igenom?!!?????