• höstmamma

Ni omkring v 6:) (BF juli) symtom

Hej! Vad har ni för nuvarande symtom?

Jag har mol/mensvärk varje dag. Mer el mindre molande vissa dagar.

Humörsvängningar!

Inget illamående alls och tröttheten börjar försvinna med hjälp av järntabletter :)

Vilka är era? Har ni mycket mensvärk?

• Svar på tråden Ni omkring v 6:) (BF juli) symtom
  • Aducia

Har BF 4 juli. Har symptom från och till. Mest illamående och smått mensvärk. Vi fick reda på detta igår men har misstänkt i några veckor att jag är gravid :)

MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Polkagrisen85

Jag är i v 6 , började må lite illa igår, ska bli spännande att se hur dagen blir :) med ettan & tvåan började det oxå i v 6, sen va det medicin mot illamåendet fram tills att dom va ute :/ hade hoppats att tredje & troligen sista kunde bli annorlunda :)

• Theaphea

Hej hoppar in här fast jag ligger lite efter er, jag har bf 18 juli. Väntar mitt 3:e barn som var helt oplanerat men så välkommet.

Jag har lite ont i magen som håll fast på vä sida. Inget illamående ännu vilket jag haft hela de andra graviditeterna. Bauta tuttar med vårtor som är ömma och väldigt tydliga blodådror.

Mvh Theaphea

• miachr78

Har bf 18/7. Mår illa då och då. På förmiddagen känner jag mig matt och svimfärdig. Ibland fryser jag och nästa stund så svettas jag. Och så har jag molvärk. Inte så mycket symtom i brösten mer än att bröstvårtorna är extra känsliga.

• Walter1986

En annan grej som jag har är att jag fryser hela tiden. Alltså verkligen jätte mycket. Jag får ha filt på mig hela tiden. Och törstig. 6+6 går alltså in i vecka 8 imorhon

Någon mer som fryser mycket ?

• Lollo13

Jag går snart in i vecka 6, mina symptom är: molande värk i mage och rygg, extremt sugen på salt!! uppsvälld mage, gasig, Väldigt törstig, ömma bröst.

• Lollo13
    Walter1986 skrev 2017-11-15 20:23:07 följande:

En annan grej som jag har är att jag fryser hela tiden. Alltså verkligen jätte mycket. Jag får ha filt på mig hela tiden. Och törstig. 6+6 går alltså in i vecka 8 imorhon

Någon mer som fryser mycket ?

Jag fryser också konstant! Så jobbigt
  • Oktoberbarn

Gick in i vecka 6 idag. Har likt er andra också haft molvärk i stort sett varje dag sedan jag plussade. Och fryser extremt varje kväll! Hoppas det går över snart :)

• Smulan274
    Hej! Plussade i fredags och gick in i vecka 5 idag, beräknad i slutet av juli! :) 

Jag började bli super yr för 10 dagar sen, även när jag ligger eller sitter, det snurrar lxm till i skallen även fast jag ligger i soffan o kollar på tv, känns ganska obehagligt o köra bil tex.. Det är ihållande dygnet runt också, någon som vet nå tips på hur man kan minska yrseln?
    Har haft gravid hjärna sen en vecka tillbaka också, visste inte att man brukade ha det så här tidigt i graviditeten! Hoppas det släpper snart Skrattande Och vissa dagar känt mig hängig/febrig/illamående men bara i korta perioder. Varit gasigare i magen än vanligt i ca 2 veckor men det har avtagit nu. Har haft mensliknande smärtor de två senaste dagarna men inte långvarigt, och inatt började bröstvårtorna ömma.
  • 3hjärtan

Här är en till som plussade I fredags. Så i slutet av juli om det får gå vägen denna gång

• Anonym (Illamående...)

Jag är i vecka 6, går snart in i vecka 7. Jag har mått så bra fram tills nu. Började tokkräkas natten mellan fredag-lördag och kräktes sista gången imorse vid frukost. Jag får knappt i mig något. Jag hoppas att det bara är någon magsjuka jag åkt på men jag har inte alls ont i magen utan mår bara illa. Jag får inte i mig något matigt. Lite bröd och proviva blåbär.

Är det någon mer som mått så här dåligt? Jag mådde inte alls så vid mina två andra graviditeter.

Annars har jag lite molvärk till och från och ömma bröst och bröstvårtor. Och törstig!

• Walter1986

Vecka 9 imorgon 8+0 illamåendet började förrigår. Fick även medicin för sköldkörteln , därav mitt frysande och extrema trötthet. Hur mår ni andra i vecka 9 ? Är även hungrig hela tiden men inte sugen på något direkt

• Misszandra

Plussade igår, beräknad till slutet av juli, har redan en son som föddes 1 augusti 2016, så det blir kanske ett syskon i 2års present. Än så länge har jag bara värk som attan i tuttarna och molvärk samt stickande i magen till och från. 

• Hermioney
    höstmamma skrev 2017-11-04 21:14:31 följande:

Hej! Vad har ni för nuvarande symtom?

Jag har mol/mensvärk varje dag. Mer el mindre molande vissa dagar.

Humörsvängningar!

Inget illamående alls och tröttheten börjar försvinna med hjälp av järntabletter :)

Vilka är era? Har ni mycket mensvärk?

Varför tog du järntabletter så tidigt?
Svar på tråden Ni omkring v 6:) (BF juli) symtom