Gravid. Influensa på jobbet, får jag gå hem då?
Det är just detta jag vill undvika... Är absolut inte vaccinmotståndare, vill bara undvika sånt som inte är absolut nödvändigt...
Det är just detta jag vill undvika... Är absolut inte vaccinmotståndare, vill bara undvika sånt som inte är absolut nödvändigt...
Det där låter som en vanlig influensa, inte nåt 100ggr värre. Influensa ÄR jobbigt, oavsett graviditet.
Och ja, influensan VAR jättejobbig som ogravid också men höll inte i sig lika länge.
Har aldrig haft influensa, även om det känns så varenda gång jag är förkyld, avskyr att vara sjuk, jag mår så dåligt psykiskt av det. Men det är just detta med att det med största sannolikhet blir sjutton gånger värre om man är gravid och jag är ju inte jättesugen på att vara höggravid och influensasjuk...
Har aldrig haft influensa, även om det känns så varenda gång jag är förkyld, avskyr att vara sjuk, jag mår så dåligt psykiskt av det. Men det är just detta med att det med största sannolikhet blir sjutton gånger värre om man är gravid och jag är ju inte jättesugen på att vara höggravid och influensasjuk...
Det är ju just detta jag har som argument för att vaccinera mig, gick med hemsk tandvärk över en helg, efter tjat på KK så fick jag ta Panocod, men den hjälpte knappt. Dessutom är jag i en lite utsatt situation som ensamstående med djur som ska ha sitt. Och att bebis blir lite bättre skyddad väger också tungt, då jag inte kommer att ha möjlighet att lämna den hemma med pappan för att tex handla, utan måste ha med mig den bland folk.
Om du kräktes och hade hög feber i fem dagar så var det illa. Om inte så var det en vanlig släng av influensan.