Inlägg från: linnea12533 |Visa alla inlägg
  • linnea12533

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Elinmariajosefin skrev 2017-12-12 18:56:41 följande:
    Jag väntade två timmar på gynakuten (fjärde gången på en vecka) men sen brast det och jag talade om för en stackars sköterska att jag tycker att detta är under all kritik och att jag aldrig känt mig så otrygg med sjukvården. Frågade om jag verkligen skulle behöva sitta flera timmar för att få 4st tabletter och då fick jag dom direkt och fick åka hem. När jag tog 4st igår blödde jag ut dom och sen kom det några klumpar och blödde i ca 1timme, men det var ingenting mot det jag blött i en vecka och det hade ju inte resulterat i nånting därför har jag så svårt att tro att det jag blödde igår ska vara tillräckligt för att det ska vara ?klart?. Tog 4 nya tabletter idag kl 12 och har inte känt nånting eller blött nånting sen dess. Känns som att det inte gett nån verkan och att nu gå och vänta på återbesökstiden den 22/12 känns helt makabert :(
    Nej men att dom inte följer upp det bättre. Förstår att det känns tufft. Det är ju bara och hoppas att det som ska ut har kommit ut redan, men tycker det är konstigt att de knyte kollar med ul tidigare. Det går inte att få någon tid på gyn? Tänkte om du får en bokad tid så du slipper sitta och vänta flera timmar. Här har det varit väldigt lätt att få tid med kort varsel måste jag säga. Får se vad de gör med mig efter torsdagens provsvar sen om hcg fortfarande är för högt då. Nu vill jag börja om. Tycker jag väntat tillräckligt länge nu. Hur mår ni andra?
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-13 09:44:02 följande:
    Nej, det verkar som att det har stannat av helt :( jag sitter och väntar på att bli uppringd av Gävle sjukhus. Jag tillhör ju egentligen Akademiska i Uppsala men har hyfsat nära till Gävle också. Så jag tänkte i ren desperation ringa och fråga om dom kan erbjuda mig en skrapning innan jul.
    Det tycker jag du gör rätt i. Man griper efter varje halmstrå som finns när man blir tillräckligt desperat. Uppdatera oss sen va de sa.
  • linnea12533

Känner mig lite deppig idag. Vet inte hur jag ens kunde hoppas men nånstans längst inne hoppades jag så innerligt på att min hcg förra veckan på 28 skulle kunna tyda på att jag blivit gravid igen. Jag hade därför hoppats att det skulle stiga ordentligt till den här veckan så det var så. Men kollade med ett eget test nu och det var så negativt det kunde bli så näpp, ingen graviditet i sikte här. Och antagligen ingen äl heller för jag har testat med äl-tester nu senaste veckorna men inga utslag alls. Ringde gyn nu och de hade fått in en extra läkare nästa vecka så jag fick en tid på måndag, oavsett vad proverna visar. Vill att de kollar med ul igen och ser om de ser några rester eller om de kan se om det varit eller är någon äl på gång. Annars vill jag helst få prova med de där Primolut nor tabletterna så att det kanske rensas ut och kroppen blir redo. Läste nånstans att kroppen kan haka upp sig efter missfall och ha svårt att komma igång på egen hand så det skulle inte förvåna mig om det är det som hänt för mig. Jag vet att det inte går att stressa fram en graviditet men jag vill ju så gärna. Nu. Eller allra helst igår. Förlåt för ett långt inlägg.

• linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-12-13 10:16:43 följande:
    Så bra att du fått en tid på måndag. Så tungtnär hoppet väckts att en ny graviditet var på gång. När skulle nytt hcg tas? Har du slutat blöda helt? Alltså inga blodblandade flytningar heller eller så? Ägglossningen kan absolut förskjutas efter ett missfall och då är det ju skönt att få de där tabletterna så snart det går. Har du frågat efter dem på gyn? Stor kram till dig

Jag är också deppig. Kanske är på väg att bli sjuk eller så. Galet trött. Hela detta ma tog hårt på mig. Nu jobbat vi ju på en ny graviditet men jag känner att om jag skulle plussa kommer jag att vara så rädd att detta ska upprepas.
    Ja nu kommer inga rester eller nåt alls ut och det som kommit har varit minimalt. Nytt hcg imorgon bitti. Så får vi se vad det visar. Har inte frågat specifikt om de tabletterna bara sagt till sköterskan att jag ville ha något som liksom hjälpte till att få igång en "mens" typ.

Kram till dig med
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-13 14:11:03 följande:
    Usch jag förstår din frustration :( man vill ju bara att allt ska funka så att det finns möjlighet att bli gravid igen! Håller alla tummar för dig på måndag att du får hjälp eller att kroppen kommer igång själv med äl. Kämpa på <3
    Tack för dom peppande orden! <3
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-13 14:20:31 följande:
    Kramar till dig <3 att gå igenom detta är fasen inte lätt och känslorna spelar ett spratt med en hela tiden. Ena stunden känns det okej och nästa är allt mörkt. Håller tummarna för att det snart blir ett plus för er!

Jag har för första gången sen den här karusellen drog igång pratat med en sköterska som förstod att jag ville få det här avklarat så fort det bara går. Hon tyckte det lät hemskt att dom bett mig vänta i 2 veckor till på att få en skrapning i Uppsala och gav mig en tid på Gävle sjukhus imorgon kl 10. Jag började gråta av lättnad när hon sa det och bara att få prata med nån inom vården som tar en på allvar kändes fantastiskt. Så imorrn är förhoppningsvis det värsta över för mig och sen kan jag fokusera på sorgen och inte obehaget och oron kring allt det fysiska.
    Härligt att få prata med nån som förstår och bryr sig. Jag hade samma tur med hon som svarade mig idag. Lycka till imorgon.
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-14 13:33:43 följande:

Ingen tid för skrapning idag heller pga många akutfall, skulle komma tillbaka imorgon och hoppas på det bästa. Ska man hitta nåt positivt med detta är det väl att man kanske tappar nåt kilo, andra gången jag fastar nu på fyra dagar utan att bli opererad!

Så synd. Hoppas på bättre tur imorgon. Kram
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-15 12:21:00 följande:

Läkaren kom precis in och sa att det inkommit flera akutfall och att det inte är säkert att det blir gjort idag heller :( har nu fått en tredje dos cytotec i hopp om att det händer nåt om jag inte skulle få opereras idag heller. Hur kan det ha blivit såhär med vården? Att man måste vara dödssjuk för att få hjälp? Känner mig så otroligt uppgiven :(

Nej men fy vad jobbigt. Hoppas verkligen du får en tid idag. Kram
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-15 16:50:15 följande:

Nu är jag skrapad och allt gick bra. Nu känns det som att det värsta är över och nu ska vi försöka blicka framåt. Tack så otroligt mycket för allt ert stöd! <3

Härligt att höra! Hoppas du läker snabbt både fysiskt och psykiskt. Så gott det går i alla fall även om det är tufft.
  • linnea12533
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-16 15:31:08 följande:
    Jag mår riktigt bra idag. Känns som en lättnad att det är över efter den helvetesvecka jag haft med sammanlagt 6 sjukhusbesök. Blöder typ ingenting och har inte alls ont! Det psykiska känns också helt okej. Hur mår du? Och hur mår ni andra? Kram
    Skönt att du mår bättre. Här går det fram och tillbaka hela tiden psykiskt. Kan känna att det blir laddat mellan mig och sambon emellanåt. Han vill liksom bara ta det mer avslappnat och ta allt som det kommer medan mitt fokus bara ligger på att jag vill bli gravid fort igen. Önskar att jag kunde ta det mer som honom men tyvärr går det inte.
    Ska bli skönt att träffa läkaren igen på måndag och höra vad han har att säga då. Jag vill bara få ett avslut på det här nångång så kroppen kan bli redo att börja om.
  • linnea12533

Ja nu måste det vända! Och hoppas för allt i världen att det nästa gång går hela vägen för oss alla. Får se vad läkaren har att säga imorrn till mig. Känns lite sisådär att börja med tablettbehandling precis innan jul och nyår eftersom jag förstått att man måste utesluta risken att bli gravid när man tar dessa tabletter. Så då innebär det inget intimt mys under helgerna som väntar. Och eftersom min sambo är ledig då känns det lite sådär, när han annars jobbar på bortaplan i veckorna. Men men, för min del ligger fokus på att göra allt för att underlätta en graviditet så fort det bara går.

• linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-12-17 17:19:17 följande:

Vad säger ni om att göra tråden sluten? Jag känner mig inte helt bekväm med att vara helt öppen om våra IVF-försök, var jag bor, jobbar etc om alla på familjeliv kan läsa.

Absolut helt okej för min del. Jag vet bara inte hur man gör det.
    Visst kan man va mer öppen i en sluten tråd.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-12-17 17:19:17 följande:

Vad säger ni om att göra tråden sluten? Jag känner mig inte helt bekväm med att vara helt öppen om våra IVF-försök, var jag bor, jobbar etc om alla på familjeliv kan läsa.

Jag försökte starta en ny sluten grupp åt oss men jag lyckades inte. Tänkte bara testa att se om jag överhuvudtaget kunde med att starta en sluten grupp eller tråd men jag förstår inte hur man gör. Är det någon som vill försöka så är jag gärna med på det. För kan inte tänka mig att någon av oss har något emot ett sluten grupp/tråd. Eller hur känner ni andra? Då kan vi ju kanske vara mer personliga. Vi vet ju inte ens vad de andra i gruppen heter.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-12-17 20:14:39 följande:
    Aha, då kollar jag IM jag förstår hur man gör då barnen lagt sig.
    Får se om du lyckas!
    Annars ska det gå att öppna en grupp som bara vi är med i, som vi kan göra om du inte får till det så den här tråden blir sluten.
    Men när jag försökte gick det liksom inte att bjuda in medlemmar så jag lyckades inte. Men säkert kan nån av oss lyckas med det annars om vi får försöka ett tag.
    Uppdatera oss charlieellerså om det går eller inte att göra tråden sluten.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-12-18 08:10:24 följande:

Har ni sett att jag startat en tråd där?

Inte sett det ännu. Kollar sen. Skriver här så länge. Ska strax åka till läkaren. Tid där kl 11. Håll tummarna för mig!
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL