Anonym (Ke) skrev 2017-11-01 21:16:04 följande:
Vad är det din vän reagerar på? Att det tas urinprov inom psykiatrin eller att det är övervakat?
Eftersom du trodde mer på dina "nätkompisar" så testa att googla psykiatri och urinprov.
Det var en konstig jämförelse. Olika sjukdomar och besvär har olika etiologi och man anpassar sina prover därefter.
Det är inte främst min vän som reagerar utan jag, det är jag som svarar och inte min vän. Min vän tyckte det var fruktansvärt rent ekonomiskt och det hade jag inte ens tänkt på, så sa hon att många av hennes patienter inte hade kommit tillbaka om det krävdes, det med förödande konsekvenser. Jag tycker det är integritets kränkande som sjutton.
Jag vet inte vad du menar med nätkompisar, jag har absolut inte plockat varesig mina åsikter eller min erfarenhet från nätet. Hade du läst mina inlägg hade du vetat det.
Då man googlar får man upp tusen trådar från Flashback, familjeliv och olika forum, jag får inte upp en enda träff där det står att alla som söker till psykiatrin får göra ett obligatoriskt övervakat urinprov.
Så alla psykiska sjukdomar beror på droger (eller man ska i alla fall misstänka det) och inga fysiska sjukdomar beror på det (det ska i alla fall inte misstänkas i första ledet) Det är diskriminering och olagligt.