kontrollerande familjehem
Allt handlar om pengar från familjehemmens sida tyvärr. Jag hoppas du får flytta hem snart!
Allt handlar om pengar från familjehemmens sida tyvärr. Jag hoppas du får flytta hem snart!
Barn blir utsatta för övergrepp, misshandel etc i familjehem. De bryr sig SÄLLAN om barnen öht. Se exempelvis den här dokumentären: www.svtplay.se/video/13634369/halla--hor-ni-mig/halla-hor-ni-mig-avsnitt-1
Jag har egna erfarenheter och inga fördomar. God gärning, skämtar du? Om det var en god gärning hade inte alla familjehem ständigt klagat på sin "dåliga" lön, som i själva verkat är över det normala. Man tjänar knappast så mycket på att jobba över på jobbet.
Givetvis är inte alla familjehem "usla" faktum kvarstår dock att barn mår bäst hos sina föräldrar i 99% av fallen, familjehemmen drivs för pengarna (Många säger nej till placeringar på grund av att de får för lite betalt - påstå inte att de gör det för barnens skull) Det finns studier på att placerade barn mår sämre samt lyckas sämre i skolan etc!
Varför inte alla blir familjehem? Tja, varför väljer inte alla att jobba med barn? Rik lär man inte bli på att vara familjehem men ni kan tyvärr inte skriva runt att det är en rejäl extra inkomst. Att jobba på helgen är givetvis mer krävande än att ha ett barn hemma. De flesta har redan x antal bio barn också.....
Det får knappast Ts, eller andra placerade barn, att må bättre att argumentera för att familjehemmen bara bryr sig om pengarn i det hela.
Familjehem är inte bra för barnen.
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/stimulera-moderna-stjaernfamiljer-17833