• moaguuun

kontrollerande familjehem

Anonym (s) skrev 2017-11-02 22:46:55 följande:

Jag sa inte till dom att jag behöver en jacka och jag köpte kläder istället för en jacka och tänkte inte att jag ska få 700 kr till en jacka OCKSÅ. Jag vet inte vad dom tycker är en vinterjacka men jag har en jacka som jag brukar ha på hösten/vinter som jag kan ha och därför är det konstigt att dom blev irriterad av att jag köpte kläder som jag behöver istället för en jacka jag inte behöver.

Om du köper något du tycker du behöver istället för det du får pengar till, utan att ta upp det innan, är det klart de blir irriterade. Det är inte konstigt.
  • moaguuun
    Anonym (s) skrev 2017-11-05 20:41:11 följande:
    Jag fick 200 kr i månaden innan och jag fick köpa vad jag ville för det och jag fick sova borta när jag ville men jag måste skicka sms att jag gjorde det, och jag fick inte göra vad jag ville men dom var inte extrema eller hade en lista. nu får jag inte alls sova borta även om jag frågar innan...
    Det är snarare märkligt att du fick sova borta hur som helst bara du skicka ett sms... Ett familjehem får ju betalt för att ta hand om barn/tonåringar och det går ju inte att ta hand om och se efter någon som aldrig är hemma.
  • moaguuun
    Anonym (anonym) skrev 2017-11-05 22:44:10 följande:

Kan ju vara ett av skälen till byte av familjehem.

Ja det känns inte så engagerat direkt så kan nog vara så.
Svar på tråden kontrollerande familjehem