kontrollerande familjehem
Hej. Efter ha läst/följt en del tråkiga negativa inlägg här så vill ja skriva kommentera med ett positivt inlägg. Om du känner dig kontrollerad så tycker jag du ska försöka vända dig till nån du kan/ lita en lärare el kurator i skolan? Tx I mina ögon så tycker jag inte man kan kontrollera någon annans mobil telefon vare sig man är vuxen el barn så ska man inte få sin mobil tfn kontrollerad du ska inte behöva bli straffad för att du vill prata med din syster. Och jag tycker du ska säga tx till nån lärare i skolan att dom kontrollerar din telefon. Man ska må bra i ett familjehem och va ja får till mig så mår du inte jätte bra i ditt nya familjehem sen så vet ja ju inte hela historien varför du fick hamna i familjehem men ett familjehem ska inte kontrollera dig du måste kunna få lära dig avgöra egna val här i livet och du valde å köpa kläder istället för en jacka föräldrarna kunde ha agerat på ett bättre sätt än å bli sura. Tx kunde dom från start gett dig två alternativ en jacka el kläder å du fått välja va du ville ha.Jag hoppas du kommer få det bra i ditt nya familjehem och att ni till slut kommer å kunna komma överens. Ett bra tips: Visa dig så positiv å glad som möjligt även om du vill säga emot så visa dig glad tillbaka även om det känns jobbigt så tror ja de i längden är bättre om man inte krigar mot allt hela tiden. Jag känner en som har barn i familjehem och i början va hon sur på allt å ville kriga för hon visste att de va inget fel på henne men ju mer hon kriga å bråka ju mer gick allt emot. Men när hon blev äldre så kom hon på att det är bättre å visa sig glad å positiv tillbaka när hon visade sig sådan ändrades allt till det bättre. Hoppas du fått nått bra tips påvägen från mig. Ja tror de kommer bli bra för dig även om det är svårt å se det just nu. Hoppas mitt inlägg hjälper något.