planerar första barnet uttagen p-stav
Hej!
Jag och min sambo planerar vårt första barn. Jag är 27 och sambon 26.
Jag tog ut min p-stav den 22/9 och den 26/9 fick jag lite ont i magen som jag brukar få vid ägglossning räknade ut när mensen skulle dyka upp men den kom inte. Eftersom att man planerar barn skaffade man gravtest och testade efter BIM men neg.
Har fortfarande inte fått mens än idag och har fått typ tidiga teckenspråk. Trötthet, molvärk både mage och vid svanken, finnar som jag inte brukar ha, lite smått illamående till och från samt ömma bröst som kommer och går.
Gjorde ett test senast för en vecka sen som va negativt.
Hur va de när ni tog ut p-stav hade ni några liknande påverkningar i kroppen hur lång tid tog de innan mensen dök upp??
Så jobbigt med dessa symptomer negativa gravtest och fortfarande ingen mens :( :/
Andra gången tog jag ur den för jag var så less på hormonerna och trodde att man var rätt säker i tre månader. Ett par veckor efter uttaget så blödde jag lite ett par dar och trodde det var mensen men ytterligare några veckor efter det förstod jag att jag var gravid. Vid ul visade det sig att jag blivit gravid ca en vecka efter uttaget så min så kallade mens var visst en nidblödning

Med det sagt så räkna med att det kan åtminstone tre månader innan kroppen ställt om sig men det kan gå fortare