• cb66

Mor vill inte ha min äldre bror i hemmet - Han har flyttat tillbaka till henne

Om din mor är så rädd för din bror att din bror skulle bli arg om din mor säger till din bror att lämna huset blir din bror antagligen ännu mer arg om din mor har blandat in myndigheter när din mor inte vill att din bror bor där han bor.

• cb66

Det är bara att ringa polisen, han gör hemfridsbrott oavsett om var inbjuden eller inte. Polisen kan avhysa någon som har tagit sig in i ett hus eller stannar utan tillåtelse.

Kronofogdemyndigheten hjälper till med avhysning när någon tältar på din mark, stannar kvar i en bostad efter vräkning eller behåller en bil som man inte äger.

Ett annat alternativ som man ofta använder när man slänger ut otrogna flickvänner är att slänga ut alla ägodelar och byta lås när den otrogna bitchen inte är hemma. Prova det nästa gång han är ute.

• cb66
    Anzil skrev 2017-10-30 09:41:15 följande:

Nja...Alltså det är ju stöd och att få bort honom från huset, som hennes mål är.

Så om han blir bortförd och lämnar huset, får han väl gå och sura så mycket han vill senare. Betydligt bättre om han går och surar, istället för att bli sur/arg i huset, där konflikter startas via honom. Skulle han ringa och skälla, så har hon makten att bara klicka honom t.ex.

Så det är inte mer illa än så. Hon behöver bara stöd och hjälp med att få bort honom, så jag hoppas på att det finns någon myndighet som kan föra bort honom.

Jag egentligen att han begriper själv att han egentligen inte är välkommen, även om min mamma inte talat klar språk.

För annars skulle han inte ringt henne och frågat om han kan komma över, och helt plötsligt tagit med sig ägodelar utan nämna att han vill bo där. Det hade han i sådan fall frågat i telefonen.

Men han gjorde inte det, och det är nog antagligen för att han skulle få ett nej, men han körde med: ''Kan jag komma över?'', varav han oftast får svar ja. Skillnaden vart att han tydligen tog med sig sina ägodelar, och sedan valt att stanna där. Ganska obehagligt och hemskt egentligen!

Jag själv vill inte heller ha någon bred kontakt med honom, för jag finner bara honom väldigt obehaglig typ.

Om ni är så väldigt konflikträdda och inte vågar prata med honom tycker jag att ni är fega och förtjänar att han bor där. Hjälp din mor och få bort brorsan - det är du skyldig din mor. Hade det varit en inbrottstjuv eller om din mor hade varit överfallen så hade du hjälpt (hoppas jag).
Svar på tråden Mor vill inte ha min äldre bror i hemmet - Han har flyttat tillbaka till henne