• Anonym (Bara gråter)

Håller troligtvis på att få missfall - är helt förstörd.

Är i ca v.5+3. I fredags tog jag ett Clearblue digital med eftermiddagsurin, det visade då 3+. Idag tog jag ett nytt test (då brösten helt slutat ömma, är helt symptomfri) med eftermiddagsurin och det visar 2-3 veckor. Vet att man ska ta med morgonurin men det visade ju 3+ i fredags även på eftermiddagen. Alla symptom är som sagt helt bortblåsta. Jag kan inte se något annat än att det är missfall. Kämpat för att bli gravid i 1,5 år. Vet inte om jag orkar mer.

• Svar på tråden Håller troligtvis på att få missfall - är helt förstörd.
  • Anonym (Bara gråter)

Vet inte vad jag ville få fram med inlägget men bara skriva av mig kanske.

• 8airam8

Du kan absolut inte använda ett graviditetstest för att utröna om du är på väg att få missfall eller inte! Det är verkligen inte en så exakt vetenskap, och ett urinprov på eftermiddagen är inte tillförlitligt.

Andas lite. Du är gravid. Lugn.

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Mirelle

Lade till tråden som favorit för att titta till dig <3 hoppas att det går bra.

• Anonym (Bara gråter)

Nej jag är verkligen inte det. Alla symptom är som bortblåsta. Självklart kan ett gravtest ge indikationer på missfall, hcg-nivån minskar ju?

• Anonym (Bara gråter)
    Mirelle skrev 2017-10-29 20:23:30 följande:

Lade till tråden som favorit för att titta till dig <3 hoppas att det går bra.

Tack fina du!
  • Anonym (Qwerty)

Blöder du? Hur mycket har du druckit idag?

• Anonym (Bara gråter)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-29 20:26:50 följande:

Blöder du? Hur mycket har du druckit idag?

Ingen blödning än. Kan ju vara ma med.

Har druckit som vanligt. Som i fredags typ och då fick jag ju 3+ på eftermiddagen.
  • 8airam8
    Anonym (Bara gråter) skrev 2017-10-29 20:23:58 följande:

Nej jag är verkligen inte det. Alla symptom är som bortblåsta. Självklart kan ett gravtest ge indikationer på missfall, hcg-nivån minskar ju?

Alla har inte symtom hela tiden. Hos en del kommer de och går, andra har dem hela tiden och hos ytterligare andra kommer symtomen senare.

Ja, graviditetstest mäter hcg i urin. Det är inte ett exakt sätt att mäta, utan mer ett ja/nej. När man tar blodprov kan man se om hcg ökar i rätt rakt, men säg att du har råkat dricka lite mindre den ena dagen och testar med ett urinprov därefter, och sedan jämför du med en dag där du ätit soppa till lunch och dessutom druckit en ramlösa på bussen och sådär. Det blir helt missvisande. Urinprov är inte exakt, blodprov är mer adekvat.
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Bara gråter)

Känner ändå att något är fel.

• Anonym (Emma)

Har gått igenom 3 graviditeter. Symptomen har kommit och gått, jag har haft blödningar mm. Men det har gått jättebra! Förstår att du är orolig men försök att ta det lugnt. Med största sannolikhet är allt bra.

• Anonym (Bara gråter)
    Anonym (Emma) skrev 2017-10-29 21:06:59 följande:

Har gått igenom 3 graviditeter. Symptomen har kommit och gått, jag har haft blödningar mm. Men det har gått jättebra! Förstår att du är orolig men försök att ta det lugnt. Med största sannolikhet är allt bra.

Tack snälla. Önskar jag kunde känns så, men magkänslan säger något annat.

Och så det där jäkla testet..
  • Anonym (Bara gråter)

Ringt kvinnokliniken idag, hon frågade om symptom mm och jag sa att jag inte känner något. Hon höll med om att det låter konstigt. Har tid om en vecka.

Svar på tråden Håller troligtvis på att få missfall - är helt förstörd.